LTUniversitete kartu egzistuoja ir tradicinės, ir kokybiškai naujos - informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis papildytos edukacinės aplinkos, sudarančios prielaidas elektroniniam mokymui(si). Šiame straipsnyje elektroninis mokymas(is) analizuojamas kaip sociokultūrinė sistema, kurioje mokymo (si) efektyvumui didinti naudojamasi dirbtinai žmogaus sukurtomis informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis, lemiančiomis šios sistemos vystymąsi ir struktūrą. Straipsnio tikslas - atskleisti elektroninio mokymo(si) kaip sociokultūrinės sistemos analizės perspektyvas. Dėstytojų ir studentų pasiruošimas ir gebėjimai naudotis informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis yra labai svarbus veiksnys diegiant elektroninį mokymą(si), todėl empirinio tyrimo pagalba siekta išsiaiškinti studentų ir dėstytojų požiūrį į informacinių ir komunikacinių technologijų taikymą studijų procese. Tyrime dalyvavo trijų universitetų studentai (180 biomedicinos, 92 socialinių mokslų ir 41 humanitarinių mokslų studentai) bei 58 dėstytojai. Atlikta gautų duomenų analizė atskleidė, kad daugiau nei trečdalis dėstytojų ir studentų mano, jog studentai mokydamiesi nepakankamai išnaudoja informacinių ir komunikacinių technologijų teikiamas galimybes. Dėstytojai palankiau vertina mišrųjį mokymą ir mokymąsi, studentai mišrųjį mokymą ir mokymąsi vertina taip pat kaip distancinį. Dėstytojai savo gebėjimus dirbti su informacinėmis ir komunikacinėmis technologijomis vertina adekvačiai, o studentai ne. Studentai mokydamiesi pasitelkia informacines ir komunikacines technologijas ne taip dažnai, kaip tikisi dėstytojai.Reikšminiai žodžiai: Elektroninis mokymas (is); Mišrusis mokymasis; Informacinės ir komunikacinės technologijos; E-teaching/learning; Mixed learning; Information communication technologies.
ENUniversity represents both, traditional and qualitatively new educational environments supplemented with information and communication technologies that create preconditions for e-teaching/learning. In this article, e-teaching/learning is analysed as socio-cultural system, which uses artificial man-made information and communication technologies that increase teaching/learning efficiency and technologies influence the development and the structure of the system. The objective of the article is to disclose the perspectives of the analysis of e-teaching/learning as socio-cultural system. The preparation and skills of students and teachers to use communication technologies are very important factors for the implementation of e-teaching/learning, thus the researchers, with a help of empirical research, aimed to disclose the attitude of students and teachers towards the application of information and communication technologies in a study process. Students from three universities (180 students of biomedicine, 92 of social sciences, and 41 of humanitarian sciences) and 58 teachers were surveyed. The analysis of the results obtained disclosed that more than 1/3 of students and teachers thought that students insufficiently use the opportunities provided by information and communication technologies in a process of learning. Teachers more positively asses mixed teaching/learning, while students qualify it likewise the remote learning. Teachers adequately evaluate their skills of working with information and communication technologies while students don’t. Students use information and communication technologies less often than teachers expect.