LTMotyvacija laikoma stipriausiu efektyvaus profesinio mokymosi veiksniu. Svarbiausias profesijos mokytojo uždavinys - įkvėpti mokiniams norą mokytis, nes jei mokiniai nenorės mokytis, jie nieko ir neišmoks, išeis iš mokyklos neturėdami tinkamų profesinių kompetencijų. Šiame straipsnyje autoriai analizuoja profesinės mokyklos mokinių noro/nenoro mokytis priežastis. Aktuali šio tyrimo problema - prieštaravimas tarp šių aspektų: profesinio mokymo turinio ir mokinių mokymosi poreikių, profesinio mokymo(si) metodų ir mokinių pasiekimų bei mokymo(si) aplinkos ir mokinių motyvacijos mokytis. Šios problemos veiksmingo sprendimo prielaida yra atsakymai į klausimus, kurie yra problemos sprendimo pagrindas. Kokia yra motyvo ir motyvacijos samprata profesinio mokymosi kontekste? Kokios gali būti noro/nenoro mokytis priežastys? Ar mokymo turinys atitinka mokinių mokymosi poreikius? Ar mokymo(si) metodai yra motyvuojantys ir daro įtaką mokymosi pasiekimams? Ar mokymosi aplinka yra skatinanti mokymosi motyvaciją? Identifikuotos noro/nenoro mokytis priežastys padės spręsti miškininkų profesinio rengimo problemas Kauno miškų ir aplinkos inžinerijos kolegijoje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Motyvas; Mokymosi motyvacija; Profesinio mokymo turinys; Poreikis.; Motive; Learning motivation; Learning content; Need.
ENMotivation is considered to be the strongest factor for the effective vocational learning. The most important task for a vocation teacher is to inspire wish for learning in their students due to a very simple reason: if they are reluctant to learn, they will learn nothing and will leave school with no relevant vocational competences.The authors of the article analyse the reasons of student disposition or indisposition to learning. The problem relevant to this research is inconsistency among the following aspects: vocational training curriculum and student learning needs; vocational teaching/learning methods, learner achievements and teaching/learning environment, and student learning motivation. The precondition for effective solution to this problem is the answer to the guestions that are the background for the problem solution. What is the conception of motive and motivation in the context of vocational training? What are the reasons of student disposition or indisposition to learning? Is the curriculum relevant to student learning needs? Are the teaching/learning methods motivating? Do they influence learning achievements? Does the environment stimulate learning motivation? The identified reasons for disposition or indisposition to learning will help to solve the problems or forester vocational training in Kaunas Forestry and Environmental Engineering College. [From the publication]