Relationship between educator's burnout and job satisfaction

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Relationship between educator's burnout and job satisfaction
Alternative Title:
Pedagogų pasitenkinimo darbu ir profesinio sudegimo sąsajų ypatumai
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje pateikiamas tyrimas, nagrinėjantis sąsajas tarp pasitenkinimo darbu ir perdegimu dviejose pedagogų – mokytojų ir socialinių pedagogų – grupėse. Taip pat tiriama, kiek pasitenkinimo darbu ypatumai ir perdegimo simptomai priklauso nuo socialinių-demografinių ir gyvenimo būdo ypatybių. Tyrime dalyvavo 227 asmenys, iš jų 126 (25 vyrai ir 101 moteris) - įvairių disciplinų mokytojai, 101 (14 vyrų ir 87 moterys) - socialiniai pedagogai. Dalyviai gyvena ar dirba keturiuose Lietuvos regionuose. Tyrimo rezultatai paneigė hipotezę, kad socialiniai pedagogai perdega rečiau. Abiejų grupių pedagogai yra veikiami panašių perdegimo rizikos faktorių. Gauti duomenys parodė, kad perdegimo rizika sumažėja: kai pedagogai jaučia emocinį pasitenkinimą darbu, kai jiems tinkamai atlyginama už darbą, jie yra teigiamai vertinami kolegų ir vadovų, dėl kitų pedagogų veiklos aspektų. Išvadose pabrėžiama, kad perdegimo simptomus retai patiria tie mokytojai ir socialiniai pedagogai, kurie skiria daugiau dėmesio savo laisvalaikiui, domisi kultūriniais renginiais, turi patikimų draugų ratą, stiprią ir palaikančią šeimą. [versta iš angliškos santraukos]Reikšminiai žodžiai: Mokytojai; Pasitenkinimas darbu; Pervargimas; Profesinis sudegimas; Socialiniai pedagogai; Burnout; Job satisfaction; Social pedagogues; Teachers.

ENThe present investigation examined the relations between job satisfaction and burnout in the two groups of educator's: teachers and social pedagogues. Study also assessed how much features of job satisfaction and symptoms of burnout rely on some social demographic and life style characteristics. Participants: 227 persons. 126 of them (25 males and 101 females) are teachers of different disciplines. 101 (14 males and 87 females) – represents social pedagogues. Participants are from four different regions of Lithuania. The results failed to prove hypothesis about lower symptoms of burnout among social pedagogues. It means that educators of both professions experience similar burnout provoking risk factors. Results of indicated that risk of burnout is reduced; when educators are emotionally satisfied with their jobs; when they are properly rewarded for it, positively accept their colleagues and managers, other aspects of their professional activity. Received results prove that burnout symptoms are significantly rare among those teachers and social pedagogues, who pay more attention to the quality of their leisure time, who have stable cultural interests, a circle of reliable friends, strong and supporting family. [From the publication]

ISSN:
1822-2196
Related Publications:
Karių pasitenkinimo privalomąja karo tarnyba ir jų kovinio pasirengimo sąsajų ypatumai / Povilas Žakaitis, Mindaugas Rugevičius. Psichologija. 2004, t. 29, p. 16-30.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18542
Updated:
2018-12-17 12:06:04
Metrics:
Views: 10
Export: