LT[...] Tyrimo tikslas - atskleisti studentų pedagoginio pašaukimo ir pedagoginės karjeros sąsajas remiantis būsimų pedagogų nuostatomis, studijuojančiųjų ugdymo proceso optimizavimui. [...] Apklausoje dalyvavo 76 Klaipėdos universiteto Pedagogikos fakulteto I-III kursų edukologijos programos dieninio skyriaus studentai. Išvados: beveik pusė studentų nežino, ar turi pašaukimą dirbti pedagogais, tik ketvirtadalis tyrime dalyvavusių studentų tikrai žino, jog turi pašaukimą dirbti pedagogais. Todėl ypač svarbu studijų procese numatyti pedagoginio pašaukimo ugdymo galimybes, supažindinti studentus su pedagoginio pašaukimo struktūra bei ugdymo(-si) plėtote. [...] Studentų pedagoginio pašaukimo motyvacinėje srityje išryškėjo tai, jog daugiau nei pusė tyrime dalyvavusių respondentų sąmoningai studijuoja pedagogo profesiją. Kita dalis įstojo atsitikinai ir tęsia studijas. Tie, kurie sąmoningai įstojo studijuoti pedagogo profesiją, mano, jog turi pašaukimą dirbti pedagogais. [...] Didžioji dalis respondentų turi būsimos karjeros viziją ir ją sieja su pasirinkta profesine veikla: su pedagogo profesija, su pedagogo profesija, tačiau ne bendrojo lavinimo mokykloje, su pedagogo profesija ir tolesniu savo gebėjimų tobulinimu. Penktadalis respondentų turi būsimos karjeros viziją, tačiau jos nesieja su pedagogo profesija, ketina keisti profesiją. [...] Pasitenkinimas pasirinkta profesija glaudžiai siejasi su studento pedagoginiu pašaukimu. Tie studentai, kurie mano, jog turi pedagoginį pašaukimą, yra labiau patenkinti pasirinkta profesija ir atvirkščiai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Profesija; Pedagogo profesija; Karjera; Karjeros modeliavimas; Karjeros vystymas; Karjeros vizija; Vocation; Pedagogical vocation; Career; Career designing; Career development; Career vision.
ENIn this article authors analyze definitions of professional vocation, pedagogical vocation, career, career designing, career development, research future pedagogues' attitudes toward their professional career and pedagogical vocation and correlation between those attitudes. Authors reveal the expression of students pedagogical vocation, analyze students' pedagogical vocation's motivational, potential and character spheres; respondents opinion about motives to chose pedagogues' profession, satisfaction with future profession, future career vision; how students evaluate their pedagogical abilities, personal characteristics; correlation between students pedagogical vocation and future career. [From the publication]