Projektas kaip aukštosios ir bendrojo lavinimo mokyklos ugdymo procesą integruojantis metodas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Projektas kaip aukštosios ir bendrojo lavinimo mokyklos ugdymo procesą integruojantis metodas
Alternative Title:
Project as a method of integration of educational process at higher and secondary schools
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2002, 64, p. 34-39
Summary / Abstract:

LTTyrimu siekta išanalizuoti projekto, kaip mokymo metodo, istoriškai nulemtą daugiaaspektiškumą, siejant tai su moksleivių ir studentų - būsimųjų geografijos mokytojų - bendrųjų gebėjimų ugdymo turiniu. Atskleidžiant projekto sąvokos turinį, taikyti interpretacijos, lyginimo, modeliavimo ir sisteminės analizės metodai. Pirmojoje straipsnio dalyje apžvelgta projekto reikšmė šiuolaikiniame ugdymo procese remiantis projekto idėjos istorija. Antrojoje dalyje projektas interpretuojamas atsižvelgiant į bendruosius ir dalykinius (specifinius) gebėjimus, geografinio išsilavinimo standartus. Nurodoma, kad projekto idėja sena, bet nesenstanti ugdymo technologija. Projektinė veikla pagal savo tikslų daugiaaspektiškumą, formų gausumą bei turinio lankstumą yra ta sąlyga, kuri leidžia ieškoti aukštosios ir bendrojo lavinimo mokyklos sanglaudos. Straipsnyje daroma prielaida, kad bendrieji gebėjimai yra ta jungtis, kuri integruoja aukštojo ir bendrojo lavinimo mokyklų ugdymo turinį, mokinių ir studentų ugdymo procesą, mokytojų ir dėstytojų glaudų bendradarbiavimą. Projektas apibrėžiamas kaip nekasdieniška ir dažnai nesikartojanti veikla, nukreipta tam tikriems ugdymo tikslams siekti, kurie pirmiausia priklauso nuo realiai iškilusių arba didaktiškai sumodeliuotų problemų prigimties. Mokant geografijos projektinei veiklai atsiskleidžia plačios galimybės, ypač integruojant ugdymo turinį ir tarpdalykinius ryšius su kitais mokslais. Bendrojo išsilavinimo standartuose pateiktiems tikslams įgyvendinti, ugdant kūrybišką, laisvą, mąstančią asmenybę vertinga savo darbe taikyti projektų metodą, siekiant bendrųjų, dalykinių gebėjimų ugdymo vienovės.Reikšminiai žodžiai: Projektas; Bendrieji gebėjimai; Geografijos išsilavinimo standartai.

ENOne of the mast important tasks of the reformed school is to educate an independent and creative personality who will develop his/her skills to the maximum at school already. Trying to achieve this goal we are now in search far the new methods, the project method being one of them. The aim of this article is to analyze the project as a many - sided phenomenon in relation to the educational contents of the general abilities of the pupils and students - the future geography teachers. However an old idea, the project is an old means of education. In the first part of the article the role of the project in the modern process of education from the historical paint of view is summarized. In the second port, the project method from the angle of the general and specific abilities with reference to the geographical educational standards is interpreted. The results of the scientific surveys of the project teaching show that the project still remains a hugely popular teaching means. However, we have the lack of surveys with didactic stress summarizing the project activities while teaching separate subjects, geography including. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18502
Updated:
2018-12-17 11:02:12
Metrics:
Views: 27    Downloads: 3
Export: