LTPasikeitusi ugdymo situacija šiuolaikiniame pasaulyje, ugdymui bei kalbų mokymuisi keliami tikslai sąlygojo pasikeitusį užsienio kalbos mokymo tyrėjų dėmesį - nuo efektyviausių mokymo metodų paieškos atsigręžta į mokinį ir mokymosi procesą. Siekiant patenkinti visuomenės ir individo užsienio kalbų mokymosi poreikius, reikia žinoti veiksnius, įtakojančius sėkmingą kalbos įsisavinimą. Straipsnyje pristatomas tyrimas, kuriame nagrinėjama, kaip besimokantieji naudoja atminties, kognityvines, metakognityvines ir afektyvines (kalbos mokymosi) bei kartojimo, kompensacines, socialines ir komunikatyvines (kalbos vartojimo) strategijas. Tyrime dalyvavo 467 Vytauto Didžiojo universiteto pirmojo kurso studentai, kurie mokėsi anglų kalbos mokykloje ir pagal diagnostinio testo rezultatus pateko į kurį nors iš keturių privalomų lygių universitete. Apklausoje dalyvavo 142 vaikinai ir 325 merginos. Atlikus gautų duomenų analizę, nustatyta, kad merginos dažniau nei vaikinai vartoja kalbos mokymosi strategijas (rasti statistiškai reikšmingi skirtumai tarp lyčių vartojant 8 iš 12 kalbos strategijų) ir dažniau vartoja kalbos vartojimo strategijas (rasti statistiškai reikšmingi skirtumai tarp lyčių vartojant 5 iš 12 strategijų). Siekiant veiksmingo anglų kalbos mokymosi, studentai turėtų būti supažindinami su kalbos mokymosi ir vartojimo strategijų arsenalu, kad galėtų pasirinkti ir pritaikyti strategijas pagal savo individualias charakterio ypatybes, mokymosi stilių, situaciją bei užduotį.Reikšminiai žodžiai: Mokymosi strategijos; Lyčių sąsajos.; Strategies of learning; Gender differences.
ENThe article analyses gender differences in the use of language learning and language use strategies. Recently the notion of strategy - both language learning and language use strategy - has been broadly discussed and investigated by researchers and practitioners in second and foreign language learning and teaching field all over the world (J. M.O'Malley ir A. U. Chamot, 1990; A. D. Cohen 1990, 1996, 1998; R. Ellis, 1994, 1997; R. Oxford, 1990, 1996b; R. Riding, S. Rayner, 1998; A. Wenden, 1991). In Lithuania, neither theoretical nor empirical research in language learning strategies and language learning issues in general has been abundant. Therefore, in 1998/2000 a study was performed with the purpose to identify learning strategies used by Lithuanian learners in learning English as a foreign language. The results of the study were provided and discussed in several articles by Mačianskienė (1999; 2000a; 2000b). The purpose of this study was to contribute to a better understanding of the concept of language learning strategies by presenting an investigation on gender differences in strategy use. The findings of the study show that girls use both language learning and language use strategies more frequently than boys. Statistically significant differences were found in 8 out of 12 researched language learning strategies (when p <.05) and 5 out of 12 researched language use strategies (when p <.01). [From the publication]