LTKiekvienai įmonei, atsižvelgiant į jos veiklą, svarbu valdyti procesus: pardavimo, pirkimo, projektų, paslaugų, personalo, kanceliarijos, sutarčių ir kt. Jie turi būti valdomi greitai, patogiai, logiškai, kad būtų patenkinti įmonės darbuotojai ir klientai, užtikrintas produktyvumas, pelno augimas ir darbuotojų tobulėjimas. Straipsnyje analizuojami automatizuotų organizacinių procesų valdymo sistemų reikalavimai vidutinėms ir mažoms verslo įmonėms. Analizė paremta informacinių technologijų sektoriaus plėtros tendencijomis Lietuvoje ir kitose šalyse, autorių patirtimi informacinių technologijų srityje bei atliktais rinkos tyrimais. Tyrimų metodai – klasifikacinė ir kategorinė analizė, apklausos metodai, o jų tikslas – pateikti konkrečias reikalavimų tenkinimo rekomendacijas. Gautus rezultatus tikslinga naudoti atliekant tolesnius taikomuosius mokslinius tyrimus ir kuriant programinės įrangos produktus – organizacines procesų valdymo sistemas. Šis straipsnis parengtas vykdant projektą „Integruota, lanksti bei atvira automatizuotų organizacinių procesų valdymo sistema mažoms ir vidutinėms įmonėms: moksliniai taikomieji tyrimai ir bandomojo programinės įrangos produkto kūrimas“ (identifikacijos projekto Nr. BPD04-ERPF-3.1.7-03-05/0019), įgyvendinant Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 3 prioriteto „Gamybos sektoriaus plėtra“ 1 priemonės „Tiesioginė parama verslui“ veiklų grupę „Mokslinių tyrimų ir plėtros veikla (taikomieji tyrimai ir technologinė plėtra)“, skirtą pramonei ir verslui. [Iš leidinio]
ENThe selection and implementation of an automated system into business processes for SME leads to the problem of decision, evaluation and reliability of the system. In order to solve such problems adequate applied research is required, along with software analysis. Reliable, integrated, flexible and open management system for different organizational processes is an indispensable condition for the growth for the enterprise's competitiveness. The article presents the principles and aspects of requirements analysis, coming from organizational processes and leading to potential decisions. Apart from dealing with the factors expressing the reliability of chosen decisions, it also estimates IT enterprises efforts of such system integration. It considers the information technology system requirements for four possible decision options considered: a) a universal system developed from scratch, b) an existing system which is improved by adding some minor add-ons, c) a system best suitable only for a specific company, d) a platform suitable for development and integration of flexible and adjustable components, covering all aspects of SME activities. The analysis of the organizational management systems' functionality of components requirements strongly favours to the decision of design of a platform suitable for the development and integration of flexible and adjustable components.This work is supported by the project "Integrated, flexible and open automated organizational processes management system for small and medium enterprises: applied research and development of software demo version" (project identification number BPD04-ERPF-3.1.7-03-05/0019), in realization of Lithuanian 2004-2006 single programming document 3 priority "Development of productive sector" 1 measure "Direct support for business" action group "Research and development activities (applied research and development of technologies)" for industry and business. [From the publication]