LTStraipsnyje aptariama empirinio konstatuojamojo tyrimo pagrindu nustatyta šeimos ir kitų sociokultūrinių veiksnių įtaka, ugdant altruistą. Siekiant nustatyti šeimos ir kitų sociokultūrinių ugdymo veiksnių reikšmės koreliacijas, konstatuotas statistiškai reikšmingas teigiamas koreliacinis šeimos ir kitų sociokultūrinių veiksnių bei altruistinės veiklos ryšys. Šeima svarbi ugdant teigiamą moksleivių požiūrį į nesavanaudišką pagalbą; didelę reikšmę moksleiviai teikia savo mokytojams ir skaitomai spaudai; pripažįsta būtinumą dalyvauti mokyklinėse pagalbos kitiems akcijose, projektuose, savanorių organizacijos veikloje; altruistiniu požiūriu teigiamai įvertintas knygų ir filmų herojų, televizijos laidų vaidmuo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Altruizmas; Altruistiškumo ugdymas; Sociokultūriniai; Ugdymo veiksniai; šeima; Altruism; Upbringing of altruistic features; Sociocultural factors of upbringing; Family.
ENDetermined tendencies of importance of family and other sociocultural factors on upbringing the altruist on the base of empirical-stated research are discussed in the article. With intent to identify correlations of importance of family and other sociocultural factors of upbringing, statistically important account on positive correlations of family and other sociocultural factors and altruistic activities has been stated. Importance of family is especially conspicuous in aspects of: upbringing among students positive view on importance of altruistic help; implicating big importance to the teachers and press; participating in after school activities lending help to people in need, in projects and activities of volunteer organizations; altruistic positive evaluation of books and films heroes and TV broadcasting. [From the publication]