LTIntensyvios konkurencijos sąlygomis svarbu išsiskirti iš konkurentų, siūlant išskirtinę prekės vertę vartotojui. Labai svarbus verslo subjektų prekės ženklo valdymo veiksmas yra prekės ženklo vertės matavimas. Prekės ženklo vertės matavimą galima atlikti taikant keletą prekės ženklo vertės matavimo modelių. Straipsnio tikslas - teoriniu lygmeniu išanalizavus ir apibendrinus prekės ženklo vertės matavimo modelius, parengti integruotą prekės ženklo vertės matavimo modelį ir jį empiriškai patikrinti „Ūkio bankas" kaip prekės ženklas pavyzdžiu. Ekonominis „Ūkio bankas" prekės ženklo vertės matavimas atliekamas remiantis finansiniais banko duomenimis. Atlikto tyrimo rezultate buvo identifikuoti pagrindiniai veiksniai, turinys įtakos prekės ženklo vertei, įvertinta esama „Ūkio bankas" kaip prekės ženklo vertė vartotojų požiūriu. Konstatuojama, kad daugumai respondentų prekės ženklas asocijuojasi su finansiniu stabilumu, užtikrinta ateitimi, šeimos saugumu bei poreikių patenkinimu, o tai rodo teigiamas šio banko paslaugų sukeliamas asociacijas. Susiformavę ankstesnę teigiamą nuomonę apie „Ūkio bankas" kaip prekė ženklo paslaugas, vartotojai nėra linkę išbandyti kitų bankų siūlomų paslaugų. Tai rodo didelę įtaką tokio prekės ženklo veiksnio kaip idėjos aiškumas įtaką prekės ženklo vertei. Vartotojai, rinkdamiesi „Ūkio bankas" kaip prekės ženklą, išskiria tokius veiksnius kaip mažesnė paslaugų bei komisinių kaina ir aukšta aptarnavimo kokybė, todėl reklamuojant prekės ženklą "Ūkio bankas" būtina pabrėžti šiuos veiksnius.Reikšminiai žodžiai: Prekės ženklas; Prekės ženklo vertė; Prekės ženklo vertės matavimo modeliai.; Brand; Brand value; Models of brand; Equity valuation.
ENIn intense situation of rivalry it is important not only to stand out rivals but also to do this by offering exclusive value of product. This can be made by creating brand value, which creates value of product to customer. However it is not enough only to create brand value. A very important action of business subject brand operation is brand valuation. Brand valuation can be fulfilled by applying several models of brand valuation. [...] The aim of the article - to prepare integrated brand valuation model on theoretical layer analysis and summary of brand valuation models and to test it empirically using "Ūkio bankas" as a brand for example. [...] Economical brand valuation of "Ūkio bankas" is executed on the ground of 31/12/2006 financial data of this bank. [...] After completing empirical research of "Ūkio bankas" as brand value it is stated that most of respondents associate this brand with financial stability, secured future, home shelter and satisfaction indicating positive associations with the services of this bank. Having earlier formatted positive opinion about "Ūkio bankas" as brand services users are not thought to try services of other banks. This shows a big influence of brand value factor such as the clarity of idea to brand value. [...] Considering users who chose "Ūkio bankas" as brand excludes such factors as lesser price of services, commissions and high quality of service. It is certain to highlight those factors by advertising this brand. [From the publication]