Application of strategic management tools in Lithuania : managers’ knowledge and experience

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Application of strategic management tools in Lithuania: managers’ knowledge and experience
Alternative Title:
Strateginio valdymo instrumentų taikymas Lietuvoje: vadovų žinios ir patirtis
In the Journal:
Inžinerinė ekonomika [Engineering Economics]. 2007, Nr. 4 (54), p. 70-77
Summary / Abstract:

LTTyrimo tikslas buvo ištirti Lietuvos vadovų patirtį taikant strateginio valdymo instrumentus ir nustatyti strateginio valdymo instrumentų taikymo dėsningumus Lietuvos organizacijose. Tyrimo metodai: vadovų anketinė apklausa ir testavimas. Apklaustų vadovų žinios apie strateginio valdymo instrumentus ir praktinio jų taikymo patirtis klasifikuoti naudojant klasterinės analizės hierarchinį modelį. Tyrimo rezultatai parodė, kad Lietuvos organizacijose vykdomas strateginis valdymas yra beveik nepagrįstas formalia analize. Jam būdingas strateginio valdymo instrumentų naudojimas. Šiuos instrumentus taikant intuityviai atliekama formaliais faktais nepagrįsta strateginė analizė. Šį teiginį iš dalies patvirtina ir ypač aukštas SWOT analizės taikymas Lietuvos organizacijų strateginio valdymo praktikoje. Iš klasterinės dendrogramos analizės paaiškėjo, kad tirti Lietuvos organizacijų strateginio valdymo praktikoje naudojami instrumentai gali būti klasifikuojami pagal du sąlyginius teoriškai reikšmingus kriterijus: valdymo ir analizės. Analizuojant klasterinį modelį nustatyta, kad pagal indekso vidurkį strateginio valdymo instrumentus galima skirti į dvi statistines kategorijas: sąlygiškai realizuojamus organizacijos strateginiame valdyme instrumentus ir sąlygiškai apleistus. Atvirų atsakymų turinio analizė parodė Lietuvos organizacijų vadovų gebėjimą naudoti strateginės analizės instrumentus profesionaliai. Vadovai palyginti dažniau naudoja strateginio valdymo, o ne analizės metodus. Pastarojo teiginio šviesoje paradoksaliai atrodo faktas, kad Lietuvos organizacijų vadovai dažniau klydo apibūdindami strateginio valdymo, o ne strateginės analizės metodus.

ENApplication of strategic management (SM) tools has been addressed by various researchers. Some of them aimed at defining it, while others discussed the suitability of certain tools for management practices used by specific organisations. The scope of these studies varied from one to several countries. Such variation of research contexts suggests the multidimensional nature of this issue. A number of studies addressed the aspects of SM tools' application in organisations of different types and sizes. This paper discusses the experience of Lithuanian managers in application of various SM tools. Research findings are based on the questionnaire survey aimed at uncovering respondents' views, attitudes towards and experience of application of twelve SM tools in business practice. To ensure statistical comparability the proportion of SME managers was reduced to 89 percent of the entire sample, while SMEs constitute 99.7 percent of all Lithuanian businesses. This enabled us to compare the experience of managers of big companies with that of managers of SMEs. The responses were validated using psychometric statistics and consistency analysis, which enabled achieving relatively high psychometric quality of the results. The structure of the questionnaire and the indicators of the psychometric quality generated by cluster analysis resulted in classification of the SM tools into two relative groups. The latter were subjected to qualitative interpretation taking into account the logical links of the cluster components and the percentage of approval.The questionnaire consisted of semi-open questions. The data they produced was processed using the manifest and hermeneutic content analysis methods. The manifest content analysis revealed the areas of application of specific tools, while hermeneutic content analysis allowed relating managers' responses to specific attitudes towards strategic management. Analysis also revealed the SM tools, which are applied by Lithuanian managers most frequently, and whether they are applied correctly. [From the publication]

ISSN:
1392-2785; 2029-5839
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18356
Updated:
2018-12-17 12:05:49
Metrics:
Views: 39
Export: