LTMokslinės literatūros šaltiniai įvardija pokyčių komunikavimo kompetenciją kaip esminę kompetenciją, lemiančią organizacijos pokyčių valdymo sėkmingumą. Straipsnio tikslas – ištirti, kaip tobulinti vadovų komunikavimo kompetencijas, reikalingas norint sėkmingai įmonėje valdyti organizacijos pokyčius. Lietuvos įmonėse atlikto empirinio tyrimo rezultatai parodė, kad Lietuvos vadovai nevertina pokyčių komunikacijos kompetencijos kaip svarbios pokyčių valdymo sėkmingumui, o tai iš esmės prieštarauja mokslinėje literatūroje pateiktoms mintims ir atliktų tyrimų rezultatams. Lietuvos vadovams penkios svarbiausios kompetencijos pokyčių metu yra: darbuotojų įgalinimas ir motyvavimas, sprendimų priėmimas, organizacijos pokyčių strategijos parengimas, SSGG analizės parengimas, esminių darbuotojų atranka. Lietuvos vadovai nurodo ir penkias nereikšmingiausias kompetencijas pokyčių metu: informacijos sklaida naudojant įvairias priemones, aktyvus klausymasis, pokyčių pristatymas naudojant metaforas bei gyvenimiškus pavyzdžius, nuolatinis informacijos apie pokyčius kartojimas, žargono, taip pat profesinio, vengimas pristatant pokyčius. Vadovai nurodo, kad pokyčių komunikacijos kompetenciją įgyja tiek formalaus, tiek neformalaus bei savaiminio mokymosi metu. Tačiau vadovai, vertinantys savo komunikacijos kompetenciją kaip nepakankamą, savaiminį mokymąsi vertina kaip tinkamesnį joms tobulinti. Personalo skyriaus veikla statistiškai patikimai koreliuoja su organizacijos pokyčių valdymo sėkmingumu bei komunikacijos kompetencijos tobulinimu savaiminio mokymosi būdu.Reikšminiai žodžiai: Kominikacijos kompetencija; Komunikacijos kompetencija; Pokyčių valdymo sėkmingumas; Vadovai; Vadovų mokymas; Change management success; Communication competence; Lithuania; Managers; Managers' training.
ENScientific literature sources name change communication competence as the key competence determining the success of change management in an enterprise. The article seeks to explore how to enhance managers’ communication competence required for successful change management within enterprises. The results of the empirical research performed in Lithuanian enterprises demonstrated that Lithuanian managers do not regard change communication competence as a significant factor for successful change management, what contradicts to the thoughts expressed in scientific literature and the results of the performed research. Lithuanian managers distinguish five important competences in times of change: employers’ authorisation and motivation, decision making, drafting of a change strategy of an enterprise, SWOT analysis drafting, selection of key employees. Lithuanian managers also indicate five least significant competences in times of change: dissemination of information through various means, active listening, presentation of changes by using metaphors and true-life examples, constant repetition of information about changes, avoidance of slang (including professional slang), when presenting changes. Managers indicate that change communication competence is obtained in the course of formal as well as informal learning and self-learning. However, managers, who believe that their communication competence is insufficient, regard self-education as the best way to improve it. Activities of personnel department statistically reliably correlate with success of change management of an enterprise and improvement of its communication competence through self-education.