LTStraipsnyje komentuojamas atliktas tyrimas, kurio metu buvo siekta ištirti ikimokyklinio ugdymo įstaigų vadovų ir pedagogų nuomonę apie Šiaulių miesto ikimokyklinių ugdymo įstaigų vadovų įsisavintas kompetencijas ir kompetencijas, kurių labiausiai trūksta vadovams, bei išsiaiškinti, kurios kompetencijos yra svarbiausios vadovo darbe. Aprašytas tyrimo teorinis pagrindimas ir pateikti tyrimo rezultatai bei išvados. Atlikus tyrimą buvo nustatyta, kad Šiaulių miesto ikimokyklinių įstaigų vadovų ir pedagogų nuomonė dėl vadovų kompetencijų įsisavinimo, svarbos bei galimo nepakankamumo dalinai sutampa. Lyginant vadovų įsisavintas kompetencijas su svarbiausiomis kompetencijomis jų darbe buvo pabandyta nustatyti, kokių kompetencijų, respondentų nuomone, vadovams labiausiai trūksta. Atlikus tyrimą buvo diagnozuotos labiausiai trūkstamos vadovų kompetencijos vadovų ir pedagogų požiūriu. Pastebėta, kad, vadovų, nuomone vadovams labiausiai trūksta strateginio planavimo, komandos būrimo, sprendimų priėmimo, mokėjimo suvaldyti stresą ir gebėjimo kokybiškai analizuoti kompetencijų. Analizuojant pedagogų vertinimo rezultatus nustatyta, kad vadovams labiausiai trūksta mokėjimo suvaldyti stresą, problemų supratimo, komandos būrimo, sprendimų priėmimo gebėjimų ir tolerancijos komptenecijų. [Iš leidinio]
ENThe article comments on the study, which was aimed to examine notions of pre-school head teachers and educators about the skills and competencies mastered by the head teachers of pre-school education institutions in the city of Šiauliai and which the head teachers lacked most, as well as to identify which competencies are the key ones in their work. Theoretical justification of the study was described and the results and conclusions were presented. The study revealed that the notions of pre-school head teachers and educators of the city of Šiauliai concerning the adoption of competence, importance and potential insufficiency partly tallies. Comparing the adoption of competencies by the head teachers with key competencies in their work, it was an attempt to determine what competencies, according to respondents, they lack most. After the study, the most lacking competences of head teachers in the view of head teachers and educators were diagnosed. It was noted that, according to the head teachers, most of them lack strategic planning, team rally, decision-making, ability to handle stress and make qualitative analysis of competencies. The analysis of evaluation results of educators showed that most head teachers lack the ability to handle stress, to understand the problems, team rally, decision-making skills and competences of tolerance.