The Changes of cultural values : Lithuanian and Ukrainian case

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Changes of cultural values: Lithuanian and Ukrainian case
In the Journal:
Socialiniai tyrimai [Social Research]. 2007, Nr. 2 (10), p. 33-38
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje siekiama ištirti kultūros poveikio pokyčius globalizacijos sąlygomis. Globalizacija apibūdinama kaip būdas, kuriuo nacionalinė pasaulio ekonomika tampa vis labiau atvira ir susijusi viena su kita ekonomikos, politikos, teisės, kultūros, socialinėje ir informacijos srityse. Kultūrinis veiksnys atlieka svarbų vaidmenį pasaulio verslo ir vartotojų elgsenoje. Vartotojų elgsena dėl mikro, makro ir regioninio lygio šalyje sukelia ekonominę plėtrą (ekonominio vystymosi veiksnys) ir yra labai svarbi kiekvienai šaliai ar šalių grupei, tarp jų ir Lietuvai, kaip Europos Sąjungos (ES) narei ir Ukrainai, siekiančiai tapti ES nare. Kiekvienai šaliai būdingi saviti pagrindiniai sociokultūriniai kintamieji: demografija, kultūra ir subkultūros, socialinių klasių ir pagalbos grupės. Šiuo metu kylančios Europoje šalių rinkos susiduria su daugeliu naujų veiksnių ekonomikos plėtroje, kurie keičia kultūros vertybes tose šalyse. Straipsnyje siekiama nustatyti ir apibūdinti skirtingų studijų formų studentų kultūros rodiklius ir palyginti tarptautinio tyrimo, vykdyto Lietuvoje ir Ukrainoje, rezultatus. Tyrimo metu naudotas struktūrizuotas klausimynas. Tyrime dalyvavo Lietuvos ir Ukrainos skirtingų studijų formų studentai. Tyrimas atskleidė, kad kultūros vertybės kinta lėtai. Šiuo metu dominuoja materialistai arba vartotojų visuomenė, kuriai būdinga masinė gamyba ir masinis vartojimas. Nustatytos kultūros vertybės, tiesiogiai darančios įtaką studentams, jų motyvacijai ir elgsenai.Reikšminiai žodžiai: Kultūros vertybės; Kultūrinės dimensijos; Vartojimas; Vartotojiška visuomenė; Cultural values; Cultural dimensions; Consumption; Consumer society.

ENThe paper attempts to investigate changes of the impact of culture in the context of globalisation. Globalisation is described as a way for the national global economies to become more open and mutually related in economics, politics, law, culture, social and information areas. The cultural factor performs an important role in the global business and consumer behaviour. Consumer behaviour causes economic development in the country due to micro, macro and regional level (a factor of economic development) and is very important to every country or group of countries, including Lithuania, the European Union (EU) Member State, and Ukraine which seeks membership of the EU. Distinct key sociocultural variables are characteristic of each country; they are: demography, culture, subcultures, groups of social classes and support groups. Currently the rising European markets have been facing many new factors in economic development, which change cultural values in those countries. The paper seeks to identify and describe the indicators of culture of students of different study forms and compare the results of the international survey carried out in Lithuania and Ukraine. A structured questionnaire was used in the survey. Students of different study forms from Lithuania and Ukraine were involved in the survey. The findings revealed that cultural values had been changing slowly. The materialist, or consumer, society has been presently dominating, which could be characterised by mass production and mass consumption. The survey identified cultural values that directly influenced students, their motivation and behaviour.

ISSN:
1392-3110; 2351-6712
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18313
Updated:
2018-12-17 12:05:42
Metrics:
Views: 40    Downloads: 9
Export: