LTŠiame straipsnyje aptariama ir lyginama kooperuotų studijų (service-learning) metodo taikymo nauda studentams ir juos priimančioms bendruomenėms bei organizacijoms. Remiamasi atvejo analize, Šiaulitt universitete 2006 m. atliktu studentų ir bendruomenių narių, dalyvavusių kooperuotų studijų (service-learning) projekte, interviu ir užsienio šalyse atliktais tyrimais. Tiek užsienyje atlikti tyrimai, tiek straipsnyje pristatomas vietinio lygmens tyrimas atskleidžia, kad kooperuotos studijos (service-learning) yra naudinga edukacinė strategija, turinti įtakos studentų mokymuisi, norui mokytis, gebėjimų ir nuostatų plėtrai. Studentai tampa labiau suinteresuoti mokymusi, stiprėja jų mokymosi motyvacija, mąstymo gebėjimai, pilietinės nuostatos ir vertybės, identitetas. Kaip parodė bendruomenių atstovų apklausa, bendruomenėms irgi naudinga priimti studentus dėl kelių priežasčių: teikiamos realios pagalbos, savo bendruomenės identiteto stiprinimo, ryšių su visuomene ir savo idėjų sklaidos visuomenei ir partnerystės su universitetu plėtojimo. Kooperuotų studijų (service-learning) nauda studentams labiausiai atsiskleidžia akademinėje plotmėje, tuo tarpu bendruomenėms - realios pagalbos srityje. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aukštasis mokslas; Kooperuotos studijos; Kooperuotų studijų nauda; Higher education; Service-learning; Benefits of service-learning.
ENThe article discusses and compares benefit that application of service-learning method brings to students and to communities and organizations that accept them. It is based on case study, interview conducted at Šiauliai University in 2006 with students and community members who participated in service-learning project, and researches carried out in foreign countries. [From the publication]