Adaptation of service-learning in Lithuania : a hermeneutic perspective

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Adaptation of service-learning in Lithuania: a hermeneutic perspective
Alternative Title:
Kooperuotų studijų (service-learning) adaptavimas Lietuvoje: hermeneutinė perspektyva
In the Journal:
Socialiniai tyrimai [Social Research]. 2008, Nr. 1 (11), p. 6-20
Summary / Abstract:

LTStraipsnio tikslas yra parodyti service-learning metodo perkėlimo ir adaptavimo problemas Lietuvoje, susiejant jas su šio metodo supratimo raida ir praktiniu įgyvendinimu. Supratimo ugdymą aiškina hermeneutinė pedagogika. Todėl straipsnyje siekiama parodyti hermeneutikos ir pedagogikos sąsajas, hermeneutikos ir ugdymo praktikos ryšius, atskirai pažymint supratimo, gyvenimo būdo ir egzistencinės savimonės pokyčius. Service-learning Šiaulių universitete buvo adaptuota ir aiškinta kaip kooperuotos studijos. Panašios kūrybines metodo interpretacijas perkeliant inovacinį projektą taiko ir kitos šalys. Yoks perkėlimas susijęs su papildomomis aiškinimo, interpretavimo, taikymo, koregavimo ir diskutavimo veiksmais. Hermeneutinė pedagogika kalba apie interpretacijų ratų ir praktinės veiklos sąsajas. Iš esmės tai atitiko kooperuotų studijų (service-learning) raidą Šiaulių universitete. Pedagoginė hermeneutika yra filosofinės hermeneutikos dalis ir siekia paaiškinti, įgalinti supratimo raidą ir žmogaus ontinį procesą, priklausomai nuo ugdymo. Schleirmacherio, Dilthejaus filosofiniuose kūriniuose buvo išpletotas filosofinis reikalavimas suprasti dvasios raidą ir jos raiškas, one tik aprašyti jos funkcijas, ne tik klasifikuoti ir įvertinti. Vėliau supratimą, kaip ontiškai pamatinį ir egzistenciškai apibrėžtą veiksmą, aiškino Heideggeris. Gadameris ir Ricoeur suteikė hermeneutikai daugiau dialogiškumo, socialumo, žaidybiškumo ir interpretavo žnogaus geismus irjį veikiančias ideologijas. Pedagoginė hermeneutika (Sotirou, Weinsheimer, Smith) siekia išpletoti kūrybinį, kritišką, racionalų ir emocinį, pasaulio ir istorijos supratimą, bei naudojasi daugeliu specialių metodų, kaip interpretacija, praktinis įgyvendinimas, dialogas, žaidimas.Dažiausiai šie specializuoti metodai apibendrinami viena hermeneutinio rato samprata. Egzitenciškai gilaus ir dalykiško supratimo raida, jo skatinimas yra vienas svarbiausių ugdymo tikslų, kuris buvo įgyvendinamas koopemotų studijų (service-learning) metu. Egzistenciškai, socialiai atsakingo supratimo ugdymas yra kartu žnogaus būties sklaida. Todėl pedagoginė hermeneutika save sieja ne tik su tekstų aiškinimu ir su hermeneutic class samprata, bet ir su praktinių veikllų interpretacija. Service-learning perkėlimas ir adaptacija Lietuvoje aprėpia visas hermeneutinės pedagogikos veiklas: kritinį, dialogiškaą, kultūriškai ir istoriškai atitolusių tekstų aiškinimą, service-learning teorijų interpretavimą, atsižvelgiant į JAV ir Lietuvos istorines realijas, kūrybinį-praktinį šių interpretacijų rezultatų taikymą, platų kritinį dialogą tarp vykdančių kooperuotas studijas (service-learning) specialistų, studentų ir socialinių partnerių. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Hermeneutics; Understanding; Intercultural transferability; Adaptation; Service-learning; Cooperative studies; Reflective thinking; Practice.

ENThe aim of the article is to demonstrate problems of transfer and adaptation of service-learning method in Lithuania by linking them with development of understanding of this method. Development of understanding is explicated by hermeneutic pedagogy. Therefore, the article pursues to demonstrate relations between hermeneutics and pedagogy, interactions between hermeneutics and education practice, in relation with changes in understanding. At Šiauliai University, service-learning was adapted and construed as Cooperative Studies (kooperuotos studijos). Similar creative interpretations of the method by transferring innovative project are applied in other countries as well. Such a transfer is related to additional aspects of explication, interpretation, application, correction and discussion. Hermeneutic pedagogy discusses relations between circles of interpretation and practical activity. In essence it corresponded to development of at Šiauliai University, Šiauliai and Panevėžs Colleges as well. [From the publication]

ISSN:
1392-3110; 2351-6712
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18279
Updated:
2020-04-05 21:51:05
Metrics:
Views: 41    Downloads: 5
Export: