LTTradiciniai amatai Europos Sąjungos šalyse laikomi viena iš žemės ūkiui alternatyvių veiklos rūšių ir duoda nemažą ekonominę ir socialinę naudą kaimo vietovėms, kadangi ši veikla yra naujų darbo vietų ir pajamų šaltinis kaimo gyventojams. Todėl šiame straipsnyje analizuojama tradicinių amatų situacija Lietuvoje ir vertinamos jų plėtros galimybes. Istoriškai per daugelį šimtmečių susiklostė situacija, kad tradicinių amatų gaminių rinkos vis siaurėja. Kuo daugiau plečiasi pramonė, tuo mažiau vietos rinkoje lieka tradiciniams amatams. Didelė dalis tradicinius amatus plėtojančių amatininkų yra pagyvenę, sunkiai gebantys dirbti rinkos sąlygomis žmonės. Menkas amatininkų verslumas ir vadybiniai gebėjimai dirbti šiandieninėmis verslo sąlygomis. Gamybos technologijos vystosi sparčiais tempais ir vien amatininkų, visuomeninių organizacijų pastangomis nespėjama (ir yra brangu) sukurti amatų gaminių rinkodaros strategiją - nėra nuoseklios amatų gaminių rinkodaros. Nepakankamos, ribotos galimybės amatų gaminiams patekti į rinką, būti konkurencingais dėl amatų prekei būdingų savybių nebuvimo. Mažai propaguojama etninė kultūra, kuri neužima deramos vietos šalies visuomenėje. Vartotojų nebrandumas - nesididžiuojama savo šeima, tarme, kaimu, kraštu, valstybe. Per nepriklausomybės metus nesudaromos prielaidos pilietinei visuomenei formuotis - pilietis turi mažai juridinių ar finansinių svertų įtakoti savo kaimo, miestelio, miesto vystymą. Labai spartus vartotojiškos visuomenės formavimasis, kai vartotojas, remdamasis savo išprusimu, diktuoja sąlygas gamintojui ar paslaugų teikėjui. Silpnos verslo tradicijos - sunkiai formuojasi smulkusis verslas, stokojama ekonominio švietimo.Reikšminiai žodžiai: Tradicinis amatas; Tradicinio amato gaminys; Amatininkas; Traditional dandicrafts; Traditional dandicrafs product; Handicraftsman.
ENThe wares of traditional handicrafts get better demand in modern market. Specifically rural handicrafts for rural locality or ethnographical region, recreation are very important for increasing vitality and attraction of the locality. While sponsoring rural people, who do traditional handicrafts, apply them to the needs of modern market and create new workplaces, the government promotes an alternative economic activity to agriculture in countryside and small towns. Presumptions are also made to preserve the cultural heritage of the unique ethnographical regions of the country and to provide a new meaning in the modern world. In addition, the Lithuanian wares of traditional handicrafts are influential to tourists from other countries who want "to discover" Lithuania. Due to this, the situation of traditional handicrafts in Lithuania and the possibilities of development are analyzed in this article. [From the publication]