Neformalusis vaikų ugdymas ir jo realizavimui įtaką darantys veiksniai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Neformalusis vaikų ugdymas ir jo realizavimui įtaką darantys veiksniai
Alternative Title:
Nonformal education and its subjects making the influence on the realization of the nonformal education
In the Journal:
Socialinis ugdymas [Social Education]. 2007, Nr. 3 (14), p. 79-87
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje aptariama neformaliojo ugdymo ir formaliojo švietimo sintezė. Aiškintasi, kas sąlygoja neformaliojo ugdymo mokyklų veiksmingumą ir kokios pagrindinės jo organizavimo nesėkmių priežastys. Remiantis literatūros analize, atliktu tyrimu, siekiama pagrįsti, kad neformaliojo ugdymo metodais galima keisti ugdymo institucijų kultūrą, gerinti vaikų savijautą jose bei siekti sėkmingesnio formaliojo ugdymo turinio supratimo, daromos išvados apie stipriąsias ir silpnąsias neformaliojo ugdymo vietas. Tyrime dalyvavo 403 bendrojo ugdymo mokyklų vadovai ir 500 VII-IX klasių mokinių. Tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad vaikų neformalusis ugdymas išlieka aktuali teorinė ir praktinė problema. Nurodoma, kad naujoji Švietimo įstatymo redakcija sudaro sąlygas neformaliojo ugdymo sistemos reformai. Neformaliojo ir formaliojo švietimo sintezė harmonizuoja visą švietimo sistemą. Tyrimo metu nustatyti neformaliojo ugdymo sėkmingą realizavimą nulemiantys veiksniai: mokinių poreikiai, materialinė bazė, neformaliajam ugdymui skirtų valandų skaičius, specialistai. Mokiniai vangiai renkasi siūlomus mokykloje užsiėmimus, nurodydami, kad užsiėmimai mokykloje po pamokų jiems neįdomūs. Iš duomenų analizės matyti, kad populiariausias mokinių užsiėmimas kiekvieną dieną yra TV žiūrėjimas, susitikimai su draugais kieme ar kitur, kompiuterinių žaidimų žaidimas. Dauguma ugdymo vadovų pritaria "neformaliojo ugdymo krepšelio įvedimui".Reikšminiai žodžiai: Neformalusis ugdymas; Neformalusis švietimas; Papildomasis ugdymas; Formalusis švietimas; Neformaliojo ugdymo sistemos tobulinimas.

ENThe article discusses the synthesis of non-formal education and formal education. It elucidates what the effectiveness of schools of non-formal education is determined by and what the main reasons for the failure of its organization are. On the grounds of literature analysis and accomplished study, the attempt to judge that methods of non-formal educational can change the culture of educational institutions, improve well-being of children there and help to achieve more successful understanding of formal curriculum was made, the conclusions are drawn about strong and weak places of informal education. The study included 403 head teachers from comprehension schools and 500 school children from VII-IX forms. The results of study suggest that non-formal education of children remains a relevant theoretical and practical problem. It is noted that a new version of the Education Act allows the reform of non-formal education system. Synthesis of non-formal and formal education harmonizes the entire educational system. During the study the factors which determine a successful implementation of non-formal education were identified: needs of pupils, material base, number of hours intended for non-formal education, professionals. The pupils choose proposed activities at school slackly, they point out that they are not interested in after school activities. The data analysis shows that the most popular activity of pupil every day is to watch TV, to meet friends in the yard or elsewhere and to play computer games. Most education heads agree on "the introduction of non-formal education basket.".

ISSN:
1392-9569; 2351-6011
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18198
Updated:
2020-07-28 20:26:20
Metrics:
Views: 124    Downloads: 41
Export: