Pradinio ugdymo pakopos mokinių profesiniai lūkesčiai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pradinio ugdymo pakopos mokinių profesiniai lūkesčiai
Alternative Title:
Primar level students' professional expectation
In the Journal:
Socialinis ugdymas [Social Education]. 2007, Nr. 3 (14), p. 40-50
Summary / Abstract:

LTSvarbus socialinio asmenybės subrendimo parametras-profesiniai lūkesčiai, kurie susiję su intelektu, gyvenimo patirtimi ir išsiauklėjimu (viskas drauge reiškia asmenų socializacijos lygmenį). Profesinius pradinukų lūkesčius labai inspiruoja juos supanti socialinė aplinka (bendruomeninis gyvenimas), tėvų ir kitų; artimų žmonių dirbamas darbas ir jų patiriami išgyvenimai, masinė komunikacija, ypač TV, rodanti išskirtinį dėmesį politikams, verslininkams, meno ir sporto žvaigždėms. Atlikto empirinio tyrimo duomenys leidžia teigti, kad pradinukų profesiniai lūkesčiai priklauso ir nuo vidinių veiksnių, tarp kurių svarbiausi - prigimtinė vaiko galia, anksti pasireiškiantys kurios nors srities gebėjimai, ryškėjantis charakterio tvirtumas. Vykstant mokymo procesui pasireiškiančius profesinius lūkesčius svarbu koreguoti dė1 pastebimo atotrūkio tarp pradinukų interesų ir jų įgyvendinimo tikrovėje galimybės. Tokios korekcijos metu tarp visų profesinių lūkesčių indikatorių pastebimi kovariaciniai (reiškiantys tarpusavio kintamumą- aut.) ryšiai, priklausantys nuo pradinukų socialinės sąmonės turinio, ypač ankstyvo socialinio kryptingumo. Pedagoginė korekcija sėkminga tada, kai neskubama sugriauti vaiko sąmonėje esmingą socialinių dispozicijų turini. Mat tokios dispozicijos, dėl papildomų motyvacinių stimulų, padeda pradinukams siekti geresnių mokymosi rezultatų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Profesiniai lūkesčiai; Mokymosi motyvai; Ateities viltys ir perspektyvos.

ENOne of the basic parameters of social breeding is professional expectation. Professional expectation of students of primary level are inspired by social environment, close people, mass media, the activity of these students and their learning motivation. There are relations that mean interchangeability among these indicators. These relations determine the content of primary students' social sense, that is, an early social determination. This determination cannot be dissociated from the attitude of learning all life and the perspective of successful social life. Children's social springs of expectation is not mined in the educational process, and the gap between child's external experienced world and his interests, knowledge (ability to evaluate, what he/she wants and has at the moment) make presumptions to study. In conclusion, professional expectation may help to formulate particular aims of education and training. [From the publication]

ISSN:
1392-9569; 2351-6011
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18192
Updated:
2020-07-28 20:26:20
Metrics:
Views: 44    Downloads: 4
Export: