LTŠiomis dienomis vykstantys esminiai technologijų ir vartotojų diktuojami poreikio pokyčiai tampa visuotiniu reiškiniu. Konsultuojančios organizacijos stengiasi didinti savo konkurencingumą ir adaptuotis prie naujų sąlygų keisdamos savo strategiją ir taktiką. Be to, Lietuvoje vystosi naujas ūkininkavimo modelis, kurio esmė ta, kad daugelyje ekonominės veiklos sričių dėmesio centras persikėlė į paslaugas, nukreiptas į rinkos analizę ir vertinimą, mokymą, konsultavimą, vartotojus; problemas ir paslaugos kokybę. Tyrimo tikslas - išanalizuoti konsultantų žinių poreikį ir sukurti žemės ūkio konsultantų gebėjimų tobulinimo modelį. Nuolatinis mokymasis darbo vietoje tampa pagrindiniu reikalavimu vystant organizacijas ir įmonių personalą. Personalo mokymas ir vystymas yra kompleksiškas ir sisteminis procesas, kurio fazės yra tarpusavyje susijusios, nesibaigiančios ir pasikartojančios. Konsultantai pripažįsta, kad jų administracija skatina juos tobulinti gebėjimus, tačiau gebėjimų padidinimas ne visada būna susijęs su darbo užmokesčio kilimu ir karjeros siekimu. Pagrindiniai konsultantų motyvai tobulintis yra tokie: žinių pagilinimas, profesinių ir asmeninių gebėjimų pagerinimas darbo rinkoje; gretutinė specializacija ir tam tikro išsilavinimo laipsnio įgijimas yra mažiau svarbus ir profesijos pakeitimas yra nesvarbus visiškai. Konsultantų gebėjimų tobulinimo modelis susideda iš sekančių elementų: žinių paklausos nustatymas; konsultantų norimų žinių paklausos nustatymas ir administracijos siūlomų mokymų nustatymas, gebėjimų tobulinimo plano sudarymas ir jo įgyvendinimas, žinių įvertinimas ir kvalifikacinio laipsnio patvirtinimas.
ENEmployee's knowledge, qualification, abilities and practical experience determine both individual's prestige and the success of organization's activity. Positive results depend not only upon a particular individual but also upon an entire personnel's harmonious and purposeful work. The analysed in this article problem and actuality is to clear out the demand for the consultant knowledge as well and to present skill improvement model. [From the publication]