LTStraipsnio tikslas - įvertinti personalo ugdymo sistemą sveikatos priežiūros įstaigoje, nustatyti personalo ugdymo sistemos problemas. Apibendrinus teorinę medžiagą nustatyta, kad personalo ugdymo sistemą sudaro personalo darbinės veiklos įvertinimas, personalo kvalifikacijos kėlimas, perkvalifikavimo planavimas ir organizavimas, rezervo ir karjeros planavimas bei organizavimas. Siekiant spręsti personalo ugdymo sistemos problemas pagal tam tikrus kriterijus, būtina atlikti esamos ir idealios personalo ugdymo sistemos lyginamąją analizę. Tyrimas atliktas Klaipėdos Jūrininkų ligoninėje. Klaipėdos Jūrininkų ligoninės personalo ugdymo sistema nėra ideali. Nustatyta, kad darbuotojų veikla vertinama neformaliai, nereguliariai, vertinimo sistema nėra skaidri, todėl turi būti atliekamas formalus personalo vertinimas, kuris leistų periodiškai fiksuoti darbuotojų darbinę veiklą, nustatyti tobulėjimo tikslus, planuoti karjerą. Ypač būtina vertinti vadovus, daugiau dėmesio skirti darbuotojų motyvavimui, palankaus mikroklimato kūrimui, veiklos rezultatų kontrolei. Neformalus vertinimas yra epizodiškas, labiau akcentuojamos nesėkmės, bet jis turėtų vykti periodiškai, sistemingai, teigiamai veikti darbuotojų drausmę ir darbo motyvaciją. Darbuotojų kvalifikacijos kėlimas ir perkvalifikavimo galimybės nederinamos su skyrių vadovais. Patobulintas personalo ugdymo sistemos diagnostikos modelis ir remiantis juo atliktas sveikatos priežiūros organizacijos personalo ugdymo sistemos tyrimas. Norint išsamiau apibendrinti, reikia tolesniais tyrimais patvirtintų duomenų, bet galima daryti prielaidas apie panašias tendencijas ir kitose sveikatos priežiūros organizacijose.
ENPurpose of the article is to assess staff training for health care facility and to determine the problems of personnel training system. Having summarized the theoretical material, it was found that the staff training system includes the assessment of staff operating activity, staff training, planning and organization of re-skilling, planning and organization of reserve and career. In order to solve the problems of personnel training system in accordance with certain criteria, it is necessary to carry out the comparative analysis of existing and ideal staff training system. The study was conducted in Seamen's Hospital in Klaipėda. Staff education system in Seamen's Hospital in Klaipėda is not perfect. It was found that the activity of employees is assesses informally, irregularly, the assessment system is not transparent, and therefore a formal evaluation of staff must be carried out, which would enable to record the operating activity of employees periodically, to determine development goals and to plan a career. In particular, it is necessary to assess the managers, to focus on the motivation of employees more, development of climate-friendly environment and control of operating results. Informal assessment is episodic, there is more emphasis on failure, but it should be regular, systematic, have positive influence on the discipline of employees and motivation to work. The opportunities for staff training and re-skilling are not agreed with department managers. Diagnostic model for staff training has been improved and system based on the research on training system of the personnel of medical care has been carried out on the basis on it. To summarize in more detail, the data confirmed by further studies are necessary, but the assumptions about similar trends in other health care organizations can be made.