LTDarbe gilinamasi į patyčių mokyklose reiškinį. Tarptautinės moksleivių gyvensenos ir sveikatos studijos duomenimis patyčių patyrimo ir tyčiojimosi paplitimo Lietuvos rodikliai buvo vieni didžiausių visuose nuo 1994 metų atliktuose tyrimuose. Didelis patyčių paplitimas verčia ieškoti išsamesnių atsakymų apie patyčių priežastis, patyčių situacijų dalyvius. Skirtingų autorių darbuose aprašomos skirtingai įsitraukusių į patyčias vaikų grupės (skriaudėjai, aukos, skriaudėjai-aukos), apibūdinami jų kognityvinio, emocinio funkcionavimo ypatumai. Tyrimu siekiama nustatyti skirtingo įsitraukimo į patyčias vaikų grupių psichosocialinio funkcionavimo ypatumus. Tyrime dalyvavo dviejų Vilniaus mokyklų 3-10 klasių mokiniai iš 46 klasių, jų tėvai bei auklėtojai. Tyrime nustatyta, kad į patyčias tirtose mokyklose įsitraukė 39,2% 3-10 klasės mokinių. Patyčių aukos sudarė 25,5 proc., skriaudėjai - 7,4 proc., skriaudėjai-aukos – 6,3 proc. Tyrimas atskleidė, kad patyrimo dažnumas ir trukmė didina elgesio ir emocinių problemų riziką. Taip pat nustatyta, kad skirtingo įsitraukimo į patyčias vaikų grupėms būdingas kitoks psichosocialinis funkcionavimas. [LMT]
ENThe study analyzes the phenomenon of bullying in schools. According to the data of the international study of school students’ life and health the indicators of bullying in Lithuania were among the highest out of all the studies, performed since 1994. The high spread of bullying urges to search for more comprehensive answers on its reasons and the participants of the bullying situations. The studies by different authors describe the groups of children, to a different extent involved into bullying (offenders, victims, offenders – victims), the particularities of their cognitive and emotional functioning are characterized. The study aims at identification of the particularities of the different psychosocial functioning of the groups of children, involved into bullying to different extents. 3rd – 10th form school students of forty six classes of two Vilnius schools, their parents and tutors participated in the study. The study identified that 39.2 per cent of school students in the examined schools were involved into bullying. The victims formed 25.5 per cent, offenders – 7.4 per cent, offenders-victims – 6.3 per cent. The study revealed that the frequency and duration of bullying increases the risk of behaviour and emotional problems. In addition, it was identified that the groups of children of different extent of involving into bullying characterize with different psychosocial functioning.