LTDisertacijos tema jungia ne tik dailėtyros, bet ir knygotyros, tipografikos problematiką, aprėpia vartojimo kultūros klausimus. Menotyrinis požiūris į tiražinę knygą kaip daugiafunkcį sintetinį meno objektą Lietuvoje neišplėtotas. Tradiciškai daugiau dėmesio iki šiol buvo skiriama originalioms dailininkų sukurtoms iliustracijoms, knygos ženklams, meniniams eksperimentams, o knygos visuma atidžiau netyrinėta. Disertacijoje į pirmą planą iškeltas knygos kaip vieningo meninio ansamblio aspektas, kuris jungia estetiką, tipografiką ir poligrafiją. Knyga suvokiama kaip darni sistema, kur tekstas, vaizdas, konstrukcija, šriftas ir technologinis bei poligrafinis atlikimas yra glaudžiai susiję ir tarnauja vienam tikslui - patogiam ir įtaigiam informacijos perteikimui. Pirmojoje dalyje apžvelgiamos Lietuvos knygos meno plėtotės sąlygos XX a. pirmoje pusėje, nusakant europinį kontekstą, apibūdinami knygų leidybos ir apipavidalinimo pokyčiai sovietmečiu. Atlikta Lietuvos knygų leidybos ir poligrafijos kaitos XX a. dešimtame dešimtmetyje analizė. Antroje dalyje nusakoma knygos kaip meno objekto samprata XX a. kultūroje, aptariami šiuolaikinės tiražinės knygos estetinio vertinimo kriterijai, paremti klasikinės knygos konstrukcijos samprata. Trečioje dalyje analizuojama Lietuvos knygos apipavidalinimo situacija, remiantis pokyčiais, įvykusiais knygų leidyboje ir poligrafijoje po 1990 m., bei Lietuvos knygos meno konkursų medžiaga ir juose dažniausiai premijuojamų knygų dailininkų kūryba. Prieduose pateikiamas konkursuose įvertintų knygų sąvadas, žymiausių knygos dailininkų kūrybos biogramos, aptariamų knygų iliustracijos ir jų sąrašas.
ENThe thesis links together not only art history but also book research, typography issues, and covers the issues on cultural use. Approach of art criticism to the book run as a multifunctional object of synthetic art is underdeveloped in Lithuania. Traditionally, more attention has been given to original illustrations created by artists, book marks and artistic experiments so far, and the whole of book has not been explored more carefully. The thesis brings to the fore the aspect of book as a united artistic ensemble, which combines aesthetics, typography and printing trades. The book is perceived as a coherent system where the text, image, design, fount and technological and printing performance are closely related and serve one purpose - convenient and forceful conveyance of information. The first part presents the review on the development conditions of Lithuanian book art in the first half of the twentieth century, indicating a European context, as well as the description of the changes in book publishing and design during the Soviet period. The analysis of the changes in publishing and printing of Lithuanian book in the tenth decade of the twentieth century has been carried out. The second part describes the conception of the book as an art object in the culture of the twentieth century; it also discusses the aesthetic criteria for evaluation of the modern book run, based on the classic book design concept. The third part analyzes the situation of book typography in Lithuania on the basis of developments in publishing and polygraphy after the year 1990, as well as Lithuanian book art contest material and the creation of book artists generally awarded during these contests. The annexes cover the digest on the books evaluated during the contests, the biographies of most famous book artists, illustrations of books in question and their list.