Mokomieji dalykai moksleivių požiūriu

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Mokomieji dalykai moksleivių požiūriu
Alternative Title:
Students' attitude towards teaching subjects
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2000, 40, p. 66-73
Summary / Abstract:

LTProblemos aktualumas. Pedagoginis procesas - sudėtingas ir įvairialypis reiškinys. Jį nuolat turi stebėti visi dalyviai: mokytojai, moksleiviai, pedagogikos mokslininkai, bendruomenės nariai. Tik tuomet bus garantuota kūrybinga šio proceso kaita. Anot M. Barkauskaitės, „šiandien svarbu prakalbinti patį mokinį, išgirsti jo vertinimus, sužinoti, kas jam rūpi, ko jis nori, kuo užsiima, ko tikisi ir 1.1." [1]. Kita vertus, dabarties švietimo reforma orientuota į vaiką, o autoritarinė švietimo sistema pamažu tampa demokratine. Tyrimo tikslas ir metodika. Remdamiesi 1994-1995 metų tyrimais siekėme nustatyti, kaip VIII-XII klasių kaimo mokyklų moksleiviai vertina pagrindinius mokomuosius dalykus. Šioje apklausoje dalyvavo 130 moksleivių, kurie mokomuosius dalykus vertino penkiais aspektais: įdomus/neįdomus dalykas, pavargsta/nepavargsta pamokų metu, sunkus/lengvas dalykas, reikalingas/nereikalingas dalykas mokykloje, pasirinktų/nepasirinktų dalykus. Apklausos metu naudojome uždaro tipo anketą. Tyrimo rezultatai. Remdamiesi tyrimo medžiaga nustatėme kaimo mokyklų moksleivių požiūrį (penkiais aspektais) į pagrindinius mokomuosius dalykus. Šiame straipsnyje pateiksime tyrimo duomenų analizę ir išskirsime kai kurias tendencijas. [P. 66].

ENThe article deals with the students' attitude towards teaching subjects. A special questionnaire wa s prepared by the author and 130 8 th-12 th formers from country schools participated it. The teaching subjects had been estimate in five aspects: interesting - not interesting subject, they get tired or not get tired in these lessons, difficult-easy subject, needful - needless subject at school, they'll choos e or not choos e subject. The author formulates these conclusions: 1. We cannot disregard the students' opinion at the reform of content of education. 2. The investigation shown that students are able to estimate the teaching subjects critical. 3. It is necessary to prepar e the interdependent (qualitative and quantita tive) teaching programmes and to establish who will be integration axis, of these programmes: themes, subjects, concepts, problems and etc. 4. The students' attitude towards teaching subjects decides the teaching methods, vital importance of these subjects and etc.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/18118
Updated:
2024-11-06 12:24:09
Metrics:
Views: 3
Export: