LTStraipsnyje atlikta įvairių požiūrių į rinkotyrą bei rinkodaros strategiją analizė. Išanalizuoti užsienio šalių ir Lietuvos autorių moksliniai darbai apie rinkotyrą bei strategijų pasirinkimo būdus. Tyrimas parodė, kad analizuojant eksporto plėtros ir skatinimo problemas dar yra daug baltų dėmių, tiek metodikoje, tiek apibendrinant rezultatus. Mokslinės literatūros ir įvairių šalių patirties analizė rodo, kad yra taikoma daug įvairių rinkotyros metodikų, bei eksporto rėmimo formų, kurios iki šiol nebuvo taikomos Lietuvoje ir kad yra galimybės tobulinti Lietuvos eksporto rėmimo sistemą. Ypač aktuali problema - atskiros įmonės galimybės plėtoti eksportą įvertinimas. Todėl straipsnyje pateikta įmonės galimybių eksportuoti tikimybinė išraiška, nustatyti kriterijai, kuriais remiantis įvertinamas eksporto potencialas. Nustatyta, kad Lietuvai įstojus į Europos Sąjungą, ženkliai auga Lietuvos eksportas į tokias šalis kaip Ispanija, Belgija, Prancūzija, Švedija, Estija ir Lenkija. Atliktas tyrimas parodė, kad Lietuvoje, kaip ir kai kuriose kitose užsienio šalyse, svarbiausiomis eksporto plėtros ir skatinimo kryptimis turėtų būti rinkų tyrimai (duomenų rinkimas, duomenų analizė ir jų perteikimas eksportuotojams), Lietuvoje pagamintų produktų konkurencingumo užsienio rinkose užtikrinimas (inovacijos, kokybė, kaina, įpakavimas, aptarnavimas po pardavimo), eksporto ekspertų rengimas ir eksporto infrastruktūros (parodos, paskirstymo kanalai), plėtra. Straipsnyje suformuluoti siūlymai dėl eksporto plėtros ir skatinimo strateginių krypčių pasirinkimo, įmonės eksporto potencialo bei skatinimo priemonių efektyvumo didinimo.Reikšminiai žodžiai: Analizė; Strategija; Marketingas; Marketingo strategija; Marketingo tyrimai; Eksporto stimuliacija; Analysis; Strategy; Marketing; Marketing strategy; Marketing research; Export promotion.
ENThe article deals with main problems of marketing research and export selling. Lithuanian export meets some tendencies and problems now as it was in developed countries few decades ago. Uncertainty in international activities and the lack of market knowledge often is the great obstacle to the trade in foreign markets. As strategic marketing competitiveness efflorescence the research of foreign market becomes vitally important It is very important to know foreign markets: customer needs and wills, business environment and government regulations as well as a value for customers, culture of country and customers. The problems concerned are analysed in the article. Export potential for product to be solved, as measured by market share, competition, tendencies in market changes, level of market development, political and economic stability in the country, state regulations and prise to quality ratio are the very important for marketing research. Thus the attractiveness of country must be estimated on bases of market share and perspectives of market growth, customers' concentration, possibilities of export enhancement. Analysis led to conclusion that Lithuanian exports after Lithuania's entering EU were growing up and structure has been changed from export to Eastern markets to Western ones more rapidly.The main problems identified were that export remains on export of oil refining products, which heavily depend on Russian oil supply, high technology goods amount less than 10 percent, non-high value-added of exported goods, weak knowledge of international markets, lack of experts on export marketing and compressed resources for international market research. Those problems are especially important for Lithuanian enterprise. For the purpose to estimate export opportunities of the enterprise and of expand export of particular goods instrumentary for estimation of enterprise export capability potential is suggested. Suggestions for development and enhancement of exports also suggested on the basis of the analysis, as well as an objective function for justifying of total export costs change. [From the publication]