LTFarmacijos produktų vartotojo pažeidžiamumas yra gana prieštaringas šiuolaikinės visuomenės reiškinys. Globalizacijos ir rinkos integracijos procesai turi tiesioginę įtaką farmacijos produktų gamybai ir vartojimui. Farmacijos produktų vartotojų pažeidžiamumą vis labiau ir labiau veikia greita mokslo ir technologinė pažanga ir gyvenimo būdo pokyčiai. Iškyla naujos vartotojų socialinio pažeidžiamumo formos. Autorių atlikto tyrimo tikslas buvo ištirti farmacijos produktų vartotojų pažeidžiamumą Baltijos šalyse. Tyrimo rezultatai atskleidžia pagrindines farmacijos produktų vartotojo pažeidžiamumo priežastis, būdingas Baltijos šalims ir leidžia įvertinti galimybes sumažinti šį pažeidžiamumą atsižvelgiant į pereinamojo periodo aplinkybes. Tyrimai rodo, kad vienas iš pagrindinių faktorių, lemiančių farmacijos vartotojo pažeidžiamumo laipsnį, yra amžius: 46-65 metų vartotojų pažeidžiamumas yra kelis kartus aukštesnis, negu kitose amžiaus grupėse. Lytis taip pat yra viena iš svarbių charakteristikų: moterys yra labiau pažeidžiamos klaidingos reklamos įtakos, nei vyrai. Ekonominiai nuostoliai ir socialinis pažeidžiamumas yra labai svarbūs aspektai Baltijos šalyse, kurios vis dar išgyventa pereinamąjį laikotarpį. Labiausiai pažeidžiamų farmacijos vartotojų Baltijos šalyse būdingas bruožas yra savigydos tendencija. Tyrime pirmą kartą taikyta integruota metodologija siekiant suformuoti farmacijos produktų vartojimo indikatorių, kuris padėjo apskaičiuoti įvairių vartotojų grupių pažeidžiamumą Baltijos šalių mastu. Esminiai vartotojų pažeidžiamumo skirtumai ir skirtinga demografinė-ekonominė padėtis yra svarbi tolimesnių tyrimų kryptis.Reikšminiai žodžiai: Vartotojų pažeidžiamumas; Farmacija; Baltijos šalys (Baltic states); Consumer vulnerability; Pharmaceuticals; Baltic countries.
ENConsumer vulnerability receives attention in search for effective solutions of complex problems in the social welfare system on the international as well as local or regional scale. Pharmaceutical consumer vulnerability takes various forms and therefore it may be analyzed in social, economic, legal, ecological or purely medical terms. The article presents an integrated methodology that was applied to develop an indicator of pharmaceutical consumption and pharmaceutical consumer vulnerability; it also presents findings of the research, which employed this methodology to estimate vulnerability of different consumer groups as well as general consumer vulnerability in Lithuania, Latvia and Estonia. [From the publication]