Miesto patrauklumo turizmui stiprinimas globalioje turizmo rinkoje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Miesto patrauklumo turizmui stiprinimas globalioje turizmo rinkoje
Alternative Title:
Strengthening the city’s touristic attractivity in the global tourism market
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2007, Nr. 12, p. 784-790
Summary / Abstract:

LTPasaulio turizmo rinkoje vis labiau intensyvėja konkurencijos ir klientų poreikių kaitos procesai. Ryškėja vartotojų polinkis rinktis egzotiškus maršrutus, todėl Europos valstybės turi stengtis padidinti savo turistinį patrauklumą ir užsitikrinti tvirtesnes konkurencines pozicijas pasaulio turizmo rinkoje. Turizmo sistemos klientai globalinės ekonomikos sąlygoms tampa labiau informuoti, rafinuoti, ir tai padidina jų gebėjimą daryti spaudimą turizmo paslaugų įmonėms. Konkurencinė kova vyksta ne tik tarp turizmo paslaugų teikėjų, bet ir kitų laisvalaikio paslaugų rinkos dalyvių. Įvertintus aukščiau minėtus veiksnius, Lietuvoje sustiprėjo susirūpinimas šalies įvaizdžiu, buvo atliktas šalies patrauklumo verslui ir turizmui kokybinis tyrimas, atlikti paruošiamieji veiksmai Lietuvos prekės ženklo kūrimui. Atsižvelgiant į tai, kad šalies įvaizdis neatsiejamas nuo jos sostinės įvaizdžio ir Vilniaus miestui turizmo plėtrą įvardinant vienu iš strateginio miesto plėtros plano prioritetų, būtina reguliariai tirti miesto turistinį patrauklumą ir kryptingai kurti miesto įvaizdį tarptautinėje turizmo rinkoje. Siekiant atskleisti teorinių kelionės tikslo pasirinkimo motyvacijos aspektų pasireiškimą praktikoje, turistų tikėtinus gauti ir realiai turistinės kelionės metu gautus potyrius, buvo atliktas tyrimas "Vilniaus miesto turistinio patrauklumo vertinimas". Tyrimo tikslas - ištirti, kaip Vilniaus miesto svečiai (turistai) vertina miesto turistinį patrauklumą ir šiuos duomenis susieti su Vilniaus miesto turizmo plėtros perspektyvomis. Tyrimo problema sietina su informacijos stoka, kaip iki kelionės susiformavęs Vilniaus miesto turistinis įvaizdis keičiasi po kelionės. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Globali turizmo rinka; Turistinis patrauklumas; Turizmo srautai; Global tourism market; Touristic attractivity; Tourism streams.

ENThe processes of competition and vicissitude for customer requirements are increasingly intense on the world tourism market. The tendency of consumers to choose exotic destinations are becoming apparent, so the European states should put more efforts enhancing their tourist appeal and securing stronger competitive positions on the world tourism market. Customers of tourism system become more informed, sophisticated under the global economic conditions, and this increases their ability to exert pressure on the companies rendering tourism services. The competitive strife is taking place not only among the providers of tourism service, but also among any other participants in leisure market. After having estimated the above-mentioned factors, concerns about the image of country increased in Lithuania, the qualitative study on the attractiveness of the country to business and tourism was carried out; preparatory actions for the design of Lithuanian brand building were performed. Given the fact that the image of country is inseparable from the image of its capital city, and the tourism development for Vilnius city naming to be one of the strategic priorities of the city development plan, it is necessary to study the tourist attraction of the city regularly and to create the image of the city on the international tourism market purposefully. In order to reveal the manifestation of theoretical aspects of motivation while choosing the destination in practice, the experience on presumable occurrence of tourists and actually received during the travel, the study “Estimation of tourist attractiveness of Vilnius city” was carried out. The objective of the study - to explore how the guests (tourists) of Vilnius city estimate the tourist attraction of the city and to link this data with the prospects for the tourism development of Vilnius city. The research problem is related to the lack of information, how the tourist image of Vilnius city formed before the travel changes.

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Rinkos ekonomikos tapsmas : teoriniai svarstymai / Zigmas Lydeka. Kaunas : Vytauto Didžiojo universiteto leidykla, 2001. 286 p.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17847
Updated:
2018-12-20 23:14:41
Metrics:
Views: 47    Downloads: 14
Export: