LTPagrindinis straipsnio tikslas yra atskleisti konkurencingumo sąvokos pokyčius ekonomikos internacionalizacijos ir globalizacijos procese. Globalizacijos ir internacionalizacijos procesai yra skirtingi kokybiškai. Pastarieji apima ne tik ekonominės veiklos išplėtimą už nacionalinės valstybės sienų, bet ir funkcionaliai integruoja tarptautinėje erdvėje išskaidytas veiklas. Formuojantis tarptautiniams gamybos tinklams įmonė, firma ir šaka praranda savo išskirtinai nacionalinį pobūdį. Susiformuoja daugianacionalinės ir globalios ūkio šakos. Daugianacionalinėse šakose konkurencija atskiroje šalyje (ar šalių grupėje) neturi reikšmingo poveikio konkurencijai kitose šalyse. Tačiau palaipsniui plėtojasi globalūs ūkiniai kompleksai, kuriuose firmų konkurencinė padėtis vienoje šalyje yra reikšmingai įtakojama kitose šalyse esančių ūkio subjektų veiksmais. Šiuolaikinė tarptautinė integracija pirmiausia sietina su multinacionalinių kompanijų veikla ir giluminiais ekonominiais ryšiais šių kompanijų viduje. Prisitaikydamos prie sparčiai kintančių vartotojų poreikių ir vadovaudamosi ekonomine logika multinacionalinės kompanijos vertingumo kūrimo grandinę išdėsto įvairiose pasaulio teritorijose. Sukuriamos modernios refleksyvios gamybos sistemos susiejančios į vieningą visumą žaliavų įsigijimo, jų perdirbimo, gatavų produktų rinkodaros, paskirstymo ir aptarnavimo veiklas. Globalioje vertingumo kūrimo grandinėje tarp jos dalyvių specifiniai santykiai. Daugeliu atvejų atskiras jų grandis jungia ne hierarchinės struktūros ir kontrolė, bet neformalūs ryšiai ir tarpusavio priklausomybės bendroje vertingumo kūrimo sistemoje, kuri apsprendžia dalyvių vaidmenis joje.Reikšminiai žodžiai: Internacionalizacija; Globalizacija; Konkurencingumas; Multinacionalinės kompanijos.; Internationalization; Globalization; Competitiveness; Multinational companies.
ENHighlighting the qualitative differences and interrelations between globalization and internationalization processes, the theoretical classification of international economic processes and companies is presented here that simplifies the reality of internationalization and globalization, but, on the other hand, reveals the actual insufficiency of the notion of competitiveness and of its assessment possibilities and also its inadequacy to the needs determined by the factors of the globalization and market internationalization. [From the publication]