V-XII klasių mokinių mokymosi motyvacijos edukacinių veiksnių modeliavimo eskizas

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
V-XII klasių mokinių mokymosi motyvacijos edukacinių veiksnių modeliavimo eskizas
Alternative Title:
Model sketch of educational factors of 5th to 12th form student learning motivation
In the Journal:
Socialinis ugdymas [Social Education]. 2007, Nr. 4 (15), p. 51-66
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama mokinių mokymosi motyvacija, kuri yra viena iš svarbiausių problemų ugdyme (Ames, 1990). Nors, siekiant išsiaiškinti mokinio mokymosi motyvaciją, atlikta gausybė tyrimų, vis dar lieka neatsakytų klausimų: kiek daug reikalinga kontroliuoti mokinius (Stipek, 2002), kurios iš mokinių motyvaciją skatinančių strategijų yra svarbesnės, kaip jas įgyvendinti mokytojo darbe, kad jos būtų veiksmingos (Brophy, 1998). Taigi, darbo objektas - V-XII klasių mokinių mokymosi motyvacija edukacinių veiksnių modeliavimo aspektu. Tyrimo tikslas - eskizuoti mokinių mokymosi motyvaciją V-XII klasėse ugdymo veikėjų - mokinių ir mokytojų - požiūriu. Atlikto tyrimo pagrindu formuluojamos išvados, jog mokykloje derėtų sukurti jaukią, nekonfliktišką atmosferą, tačiau skatinančią tobulėti, dažniau tikrinant mokinių žinias, taip pat didinant reikalavimus ir mokymosi krūvį pagal mokinio gebėjimus ir motyvuotumą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Paaugliai; Mokymosi motyvacija; Adolescents; Learning motivation.

ENThe article explores student learning motivation which is one of the key issues of education (Ames, 1990). Even though multiple analyses have been performed in order to define the fundamentals of student motivation, many questions are still to be answered: to what extent students need to be controlled (Stipek, 2002), which of the strategies boosting student motivation are preferential and how to apply them in practical work so that to render them efficient (Brophy, 1998). The object of this work is the learning motivation of 5th to 12th form students in terms of modelling educational factors. The aim of the analysis is to model student learning motivation in the 5th to 12th forms from the point of view of the participants of the education process, namely, the educators and the students. On the basis of the performed analysis, conclusions may be drawn that cosy, conflict-free environment promoting improvement should be created at school, at the same time testing students knowledge more frequently, increasing requirements and student workload according to the students ability and motivation. [From the publication]

ISSN:
1392-9569; 2351-6011
Related Publications:
Jaunesniojo mokyklinio amžiaus mokinių aukštesniųjų gebėjimų mokymosi motyvacijos situacijos analizė / Dalia Klumbienė, Aniuta Varneckienė, Jūratė Klizaitė, Aurelija Valaitienė. Studijos - verslas - visuomenė. 2023, 8, p. 69-78.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17827
Updated:
2021-01-06 17:41:15
Metrics:
Views: 48    Downloads: 18
Export: