Determination of core competencies in Lithuanian tourism enterprises

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
Determination of core competencies in Lithuanian tourism enterprises
Alternative Title:
Lietuvos turizmo įmonių darbuotojų pagrindinių kompetencijų nustatymas
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2007, Nr. 12, p. 613-618
Summary / Abstract:

LTTeikiamų paslaugų kokybė yra vienas pranašumo konkuruojant turizmo rinkoje veiksnių. Kliento pasitenkinimas po pirmo kontakto, bendravimas, informacija ir gauti pasiūlymai dažnai lemia apsisprendimą, kur įsigyti kelionių paketą, jei kitos sąlygos (kaina, kt.) yra panašios ir priimtinos. Taigi, nuo sėkmingos sąveikos tarp darbuotojų ir klientų priklauso pajamos ir pelnas. Tyrimu siekta nustatyti, kokios kompetencijos yra būtinos gidams/ kelionių vadovams bei kelionių konsultantams, kad pilnai atitiktų turizmo paslaugų vartotojų poreikius bei lūkesčius. Buvo apklaustas 171 respondentas, taip užtikrinant statistiškai patikimą imtį tolesnei analizei. Rezultatai gauti naudojant SPSS programą. Patvirtinta, kad pagrindiniai gido/ kelionių vadovo sugebėjimai daugiau giluminiai, o dauguma kelionių konsultanto pagrindinių sugebėjimų yra matomi. Buvo nustatyta, kad turizmo paslaugų vartotojų ir turizmo įmonių vadovų supratimas apie darbuotojams reikalingas kompetencijas yra skirtingas. Taip pat nustatyta, kad nėra statistiškai reikšmingų nuomonių skirtumų tarp turizmo įmonių klientų pagal lytį, amžių ar kelionių patirtį. Tyrime nustatytos klientus aptarnaujančių turizmo darbuotojų kompetencijos gali būti pritaikytos planuojant gidų/kelionių vadovų ir kelionių konsultantų mokymus, atrenkant darbuotojus, skiriant dėmesio esamų darbuotojų savišvietai, taigi, naudingos visai Lietuvos turizmo rinkai, kuri šiandien yra viena iš sparčiausiai augančių verslo šakų ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.Reikšminiai žodžiai: Pagrindiniai sugebėjimai; Gidas; Kelioniių vadovas; Kelionių konsultantas; Klientų požiūris; Perspektyva; Core competencies; Guides; Tour escort; Travel Consultants; Customer View; Long-term Viability.

ENQuality of service is one of the sources of competitive advantage in tourism industry as successful interaction between employees and customers influences income and profit. Clients' satisfaction after the first contact, communication, information and gained proposals usually determines where to obtain the trip package, if other conditions are similar and acceptable. This research aims to determine what core competencies are essential for successful guide/tour escort and travel consultants in order completely satisfy the requirements and expectations of tourism services customers This research presents a new approach to a long-term viability of an enterprise as no similar researches were ever carried in Lithuania. The questionnaires were received from 171 customers, thus ensuring statistically reliable sample for further analysis. The answers, processed using SPSS, confirmed that core competencies of guide/tour escort are mostly hidden, while majority of travel consultant's core competencies are visible. Results of the research will be useful for Lithuanian tourism companies, who seek to improve personnel working with customers skills for realizing the better strategy (guarantee the profit) in order to seek the satisfy expectations of customers. As the tourism is the part of the experience economics, the huge essentials in the success take part the customers expectation realization. The research has shown that managers do not recognize expectations of customers. Using the results of this research in nowadays the quality of services will be better, will be no tourists dissatisfactions and tourism companies will find the method how to expand customers' loyalty to agency ensuring safe and financial vitality future. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Darbuotojų kompetencijų svarba svetingumo ir turizmo sektoriuose / Jūratė Martinonytė, Aušrinė Černiauskienė, Andrius Brusokas. Mokslo taikomieji tyrimai Lietuvos kolegijose. 2020, nr. 16, p. 130-137.
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17825
Updated:
2018-12-17 12:04:36
Metrics:
Views: 11    Downloads: 1
Export: