LTGreitai besikeičiančiame pasaulyje žmogiškųjų išteklių valdymas turi būti pastoviai atnaujinamas ir pritaikomas prie pasaulinės verslo globalizacijos. Dėl šių tendencijų, viena iš švietimų sričių, į kurias vyriausybės galėtų investuoti, yra švietimo internacionalizacija ir studentų mobilumo skatinimas. Todėl yra tikslinga atskleisti kaip studentų mobilumas ir jo skatinimas gali padidinti šalies žmogiškąjį kapitalą. Kadangi šiuo metu Europoje skiriamas didelis dėmesys švietimo internacionalizavimui, straipsnyje yra aprašoma jos patirtis skatinant studentų mobilumą. Straipsnyje pateikiama studentų mobilumo samprata. Iš jos yra aišku, kad šiuo metu Europoje populiariausia rūšis yra horizontalusis mobilumas, t.y. tik tam tikro studijų laikotarpio praleidimas užsienyje. Be to, Europos Sąjunga labai skatina mokslo tarptautiškumą - Europos Taryba 2000 metais pristatė Lisabonos strategiją, pagal kurią ES turi tapti konkurencingiausia ir dinamiškiausia žiniomis paremta ekonomika pasaulyje, pasižyminti stabiliu ekonomikos vystymusi ir geresniais darbais. Straipsnyje taip pat atskleidžiama, kad svarbiausi įgūdžiai įgaunami studijų užsienyje metu yra: kultūriniai, asmeniniai bei akademinės žinios. Be to, studentų mobilumas skatina tam tikras kompetencijas, kurios didina žmogiškąjį kapitalą: užsienio kalbos žinias, tarpkultūrinį suvokimą, kitų šalių žinojimą, pasiruošimą būsimajam įdarbinimui, socio-komunikacines, taip pat problemų sprendimo kompetencijas. Be to, studentų mobilumas skatina ir bendrąsias kompetencijas, tokias kaip: prisitaikomumas, iniciatyva, atkaklumą, ryžtingumą, ištvermingumą, analitines kompetencijas, planavimą, koordinavimą bei organizavimą.
ENIn today's fast moving world, human resources management has to be constantly updated and adapted to mass globalization of business. The quality of human resources determines not only the results of single businesses, but overall competitive position of the whole country in the context of economy. Therefore, it is also in the interests of the governments to contribute to increasing human capital in their countries. Education is the direct factor that influences the quality of human resources in the country. Having in mind world globalization trends, one of the areas of education where governments could invest is the international education and the stimulation of student mobility. This paper analyses the role of student mobility in the development of human capital across European countries. The first part of article presents the concept of student mobility. The second part reveals situation and trends currently prevailing in Europe. The final part of article presents the competences that are developed by student mobility. [From the publication]