The small and medium-sized enterprises : the aspects of appliance the principles of strategic management

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The small and medium-sized enterprises: the aspects of appliance the principles of strategic management
Alternative Title:
Smulkios ir vidutinės įmonės : strateginės vadybos principų taikymo aspektai
In the Journal:
Ekonomika ir vadyba [Economics and management]. 2007, Nr. 12, p. 548-555
Summary / Abstract:

LTŠiuolaikinės verslo situacijos erdvėje ypatingą prasmę ir reikšmę įgavo mažoji verslininkystė (MV), arba smulkaus ir vidutinio verslo subjektai. Pasaulinė patirtis liudija, kad MV tapo pagrindine daugelio šalių ekonomikos varomąja jėga. Smulkiosios įmonės pajėgios suaktyvinti bet kurios šalies ūkio struktūros pertvarką, suteikti papildomas darbo vietas, operatyviai reaguoti į paklausos pokyčius, išplėsti konkurencijos lauką. Įvairiose šalyse atlikti tyrimai ir sukaupta patirtis rodo, kad vienas svarbiausių smulkiųjų įmonių išteklių yra strateginės vadybos metodologija, kurią deramai panaudojus, galima siekti efektyvių veiklos rezultatų. Šiuo laikotarpiu nei gamybos apimtis, nei pelnas ar kuris kitas rodiklis savaime negali būti laikomas valdymo sėkmės požymiu. Straipsnyje nagrinėjamos strateginės vadybos metodologijos panaudojimo problemos smulkių, mažų ir vidutinių įmonių valdyme. Daugumoje išsivysčiusių šalių ir Lietuvoje tokių įmonių dalis bendrame verslo vienetų skaičiuje didelė. Strateginio planavimo kontekste aptariami mažosios verslininkystės klasifikavimo kriterijai. Analizuojamos strateginio planavimo koncepcijos panaudojimo galimybės. Nagrinėjamos strateginės nuostatos, sudarančios strateginių tikslų numatymo ir strategijų sudarymo pagrindą. Gauti tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad strateginės vadybos principų ir metodų panaudojimas mažajame versle yra ne tiktai galima, bet ir būtina šiuolaikinio efektyvaus veiklos valdymo priemonė. Straipsnyje taip pat aptariamos mažųjų įmonių rinkodaros ir inovacinės veiklos strateginių parametrų numatymo galimybės.Reikšminiai žodžiai: Verslininkystė; įmonų; Strategija; Strateginė vadyba; Strateginės nuostatos; Vizija; Misija; Marketingas; Inovacijos; Entrepreneurship; Enterprise; Strategy; Strategic management; Strategic attitudes; Vision; Mission; Marketing; Innovations.

ENThe analysis in paper reveals the appliance problems of strategic management methodology for small and medium-sized business enterprises. The analysis presents the fact, that in Lithuania the small and medium sized entities compound significant part of common business as in developed countries, and successfully consolidate their positions. The context of strategic planning methodologies helps to define the position of small enterprises by the help of living cycles of business entities and to foresee the appropriate possession strategies. The paper presents the appliance of investigated concepts of strategic planning in small-scale entrepreneurship under the evaluation of preconditions and utility of such methodology. The strategic attitudes for making contemplation of strategic goals and strategies are analyzed in research paper. The research results help to make the proposition, that the principles of strategic management and appliance of methods in small-scale business are not only deliberative, but obligatory specification for the effective management in modern practice. The most important approaches of appliance the strategic management in small scale entrepreneurship have to be analyzed and to be grounded. For research were used the systemic analysis of scientific references, annual statistical reports, legal acts, logical comparative analysis and synthesis, generalization of practical experience, graphical representation and monograph analysis methods. [From the publication]

ISSN:
1822-6515
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17820
Updated:
2020-11-22 09:30:51
Metrics:
Views: 25    Downloads: 3
Export: