LTStraipsnyje ekonominių metodų pagrindu modeliuojamas entrepreneriškos organizacijos strateginės vertės nustatymo ir palyginimo su tradicine organizacija procesas. Aptariami organizacijos strateginės vertės identifikavimo kriterijai ir analizuojamas jų tinkamumas nustatant organizacijos strateginę vertę. Apibendrinami Lietuvoje atlikto apdailos medžiagų sektoriaus tyrimo rezultatai. Tyrimas atliktas panaudojant būdingojo atvejo tyrimo metodą. Straipsnyje aprašomas autorių sudarytas, objektyviais ekonominiais vertinimo kriterijais pagrįstas entreprenerystės strateginės vertės nustatymo modelis. Šis modelis apima tokius esminius vertės nustatymo instrumentus kaip: veiklos efektyvumas, įsipareigojimų laipsnis, likvidumas ir pelningumas. Teorinio tyrimo eigoje sukurto modelio veiksmingumas ir validumas tikrintas būdingojo atvejo tyrimo metodu, pajėgiu identifikuoti verslo fenomenus. Šiuo atveju tyrimui renkantis sektorių, nebuvo jokių garantijų, kad joje veikia bent vienas entrepreneris, todėl šio metodo taikymo tikslas, visų pirma, buvo nustatyti ar apdailos medžiagų sektoriuje yra bent jau akivaizdžiau matomos entrepreneriškumo užuomazgos. Patvirtinus entreprenerio egzistenciją tyrimo eigoje entreprenerio ekonominiai rodikliai buvo atskirti nuo rinkos ekonominių rodiklių ir teorinio „ekonominio entrepreneriškos organizacijos strateginės vertės nustatymo modelio“ pagalba identifikuotos tradicinių ir entrepreneriškos organizacijų strateginės vertės. Gauti rezultatai ne tik patvirtino modelio validumą, bet ir leido objektyviai apibrėžti „Tradicinės“ bei „Entrepreneriškos“ organizacijos strateginės vertės lygmenis.Reikšminiai žodžiai: Enteprenerystė; Strateginė vertė; Modelis; Ekonominė vertė; Entrepneurship; Strategic value; Model; Economic value.
ENIn this paper discusses the modeling of evaluation of entrepreneurial organization strategic value, based on economic values. Research findings are based on the results of decoration material sector in Lithuania. In this paper strategic value identification criteria of organization where separated and made an analysis of feasibility of strategic value determination. The research is done using the typical case research method. It helped to identify the economic strategic value features of entrepreneurial organization and allowed to determinate the level of entrepreneurship of organization. Various scholars differently described the phenomena of entrepreneurship, for instance, J. Schumpeter wrote, that entrepreneurship is a process determining all economic development, giving of some kind of imbalance. The essence of entrepreneurship is innovation, but entrepreneurs are not only independent owners of business or characters, but everybody who realizes the function of formation of "new combinations, though they are hired workers- managers, leaders, and members of management, and who have part of organization shares may influent on decisions. Stevenson and Gumpert emphasized, that, entrepreneurial organization tries to conform innovation to decreasing of risk, but it's often done dividing this risk through different projects ensuring itself through its collection. Generally scientists define these features of entrepreneurship: innovativeness, risk, dynamic activity, possibility for experiment, development of business. [From the publication]