LTRyšiai su visuomene yra kiekvienos organizacijos strategijos dalis. Didėjanti konkurencija, integracija į pasaulinę ekonomiką, auganti ūkio privataus sektoriaus galia, didėjanti visuomenės nuomonės svarba aktualina šių ryšių mokslines studijas. Efektyvūs ryšiai su visuomene didina pardavimų apimtis ir finansines įplaukas, padeda išlikti kritinėse situacijose bei stabiliau dirbti. Kreditorių, klientų, darbuotojų pasitikėjimas organizacija bei jos veiksmais – svarbi organizacijos sėkmės sąlyga. Tačiau tik efektyvūs ryšiai su visuomene organizacijai teikia realios naudos. Mokslinių darbų analizė leidžia teigti kad, efektyvios ryšių su visuomene programos etapai yra šie: situacijos analizė, tikslų ir tikslinės auditorijos apibūdinimas, strategija, taktika, kalendorinio grafiko sudarymas, biudžeto formavimas, programos įvertinimas. Lietuvoje pastebimas ryšių su visuomene specialistų trūkumas, egzistuoja ryšių su visuomene plėtros barjerai. Šiuo straipsniu siekiama atskleisti Lietuvos įmonių požiūrį į ryšius su visuomene ir jų intensyvumą. Ryšiai su visuomene įvardijami kaip ilgalaikė ir kryptinga veikla, kuri negali būti vykdoma epizodiškai. Tik tinkamai parengtas ryšių su visuomene planas gali garantuoti siekiamus rezultatus. Empirinis tyrimas leidžia teigti, kad Lietuvoje ryšių su visuomene planavimas yra trijų lygių: didesnė dalis Lietuvos įmonių suvokia ryšių su visuomene planavimo svarbą. Dalyje įmonių bent kiek glaudesni ryšiai su visuomene beveik arba visiškai neplanuojami, nes nėra įmonei reikšmingi. Yra įmonės, kuriose ryšiaisu visuomene tik epizodiški.Reikšminiai žodžiai: Ryšiai su visuomene svarba; Ryšių su visuomene svarba; Significance of public relations; Public relations decision-planning.
ENThe article discloses the significance of public relations. The need for public relations planning and contents is also discussed in this paper. The significance of systematic and consistent public relations planning of the company's activities in order to achieve an effective public relations process and satisfactory substantiation of financial costs, time and efforts of experts is emphasized in this article. The study of science works allows the assumption that the stages of the public relations program are as follows: situation analysis, objective setting, determining target audience, strategy, tactics, formation of calendar schedule, formation of budget and program evaluation. Each of these stages is significant and has an impact on the final result of the public relations program. The benefits of public relations to an organization show in shaping a positive image and reputation of the organization, improving the disposition of organization's members and their labour productivity, gaining loyalty of consumers and increasing sales volume. However the effective results of public relations are achieved by immediate planning of public relations activities. The data of the empirical research allows the assumption that more than a third of companies in Lithuania pay insufficient attention to public relations and their significance, therefore they do not take the advantage of the opportunities offered by these activities in gaining loyalty of consumers, improving the image of the company and increasing sales volume. [From the publication]