LTFutbolas visuomenėje pirmiausia traktuojamas kaip sportas - tai viena populiariausių sporto šakų, turinti gerbėjų beveik visose pasaulio šalyse. Bet sporto aspektas yra tik viena futbolo klubų struktūros dalis. Kita ne mažiau svarbi dalis yra ekonominis futbolo aspektas, kuris pasireiškia kaip įprastinis verslas, pasižymintis specifinėmis procedūromis. Futbolo industrija yra komplikuota verslo ir sporto interesų sistema, kurioje integruoti įvairūs verslo procesai su specifiniais tikslais ir jų realizavimo priemonėmis. Šio straipsnio tikslas - išnagrinėti futbolo verslo marketingo mikroaplinkos elementų specifiką. Futbolo verslo funkcionavimas gali būti pagrįstas sistemų teorija. Futbolo klubas, siekiantis finansinės naudos, negali funkcionuoti individualiai, nes futbolo klubo pajamos gaunamos iš sirgalių, kurie suinteresuoti ne pačiu futbolo klubo egzistavimu, bet jo kovomis su kitais klubais. Tai sąlygoja didelę marketingo aplinkos reikšmę futbolo versle. Pagrindiniai futbolo verslo marketingo mikroaplinkos elementai yra žiūrovai - sirgaliai, futbolo sporto mokyklos, konkurentai, futbolo rungtynių infrastruktūra ir interesų grupės. Futbolo verslo marketingo mikroaplinkos specifika kyla iš verslo sistemos savybių, pasireiškiančių futbolo versle. Sistemų teorija leidžia identifikuoti įvairius futbolo verslo subjektus, kurie negali funkcionuoti individualiai, nes jų egzistavimas pagrįstas nuolatinių ryšių palaikymu su kitais futbolo verslo sistemos ar išorinės aplinkos subjektais. Marketingo mikroaplinkos elementai ir jų svarba futbolo versle priklauso nuo futbolo formos. Vienas svarbiausių marketingo mikroaplinkos elementų futbolo versle yra vartotojai.
ENIn the analysis of football business system functionality, it is important to determine the environment of football business and football sport. One of ways to do this is the analysis of football business marketing micro-environment elements, with the purpose to determine the peculiarities of those elements. The functionality of football business can be based on system theory. Football club, which is trying to achieve financial benefit, can't function individually, because football club's income are generated from fans who are ready not for the club itself, but for the mach with other club. This conditions the importance of marketing environment in football business. The specific features of football business's marketing micro-environment mainly appear from business system characteristic in football business. System theory allows identifying lot of various subjects in football business, which cannot function individually, because their existence is based on interaction with other subjects of football business system or external subjects. [From the publication]