LTStraipsnyje apžvelgiamos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo(si) turinio kaitos tendencijos nuo ikimokyklinio ugdymo reformos pradžios 1988 m. iki šių dienų, taigi apžvelgiamas dvidešimties metų laikotarpis. atskleidžiamos teorinės nuostatos, turėjusios įtakos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo(si) turinio kaitai, analizuojama ugdymo(si) turinio sampratos kaita. Peržvelgiamos nacionalinio lygmens programų esminės idėjos, stengiantis išryškinti ugdymo(si) turinio modelius bei aprašyti jų požymius. taikomi teorinės analizės, lyginimo, apibendrinimo metodai. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Ikimokyklinis; Priešmokyklinis ugdymas; Ugdymo(si) turinys; Kaitos tendencijos; Modeliai; Teoriniai pagrindai; Pre-school and pre-primary education; Content of education; Tendencies of change; Models; Theoretical fundamentals.
ENthe article reviews the tendencies of change in pre-school and pre-primary education content over the last decade, that is, since the beginning of pre-school education reform in 1988. Conceptions of (self)-education content, theoretical principles that influenced the change in pre-school and pre-primary education content are analysed. the author reviews the key ideas of national level programmes and makes an attempt to highlight the models of education content and to provide their characteristics. Factors and processes of systemic change in content are discussed employing methods of theoretical analysis, comparison and generalisation. [From the publication]