LTPetrą Vileišis - kaip viena ryškiausių ir universaliausių XX a. sandūros Lietuvos asmenybių - ir jo inžinerinė, kultūrinė, visuomeninė, patriotinė veikla susilaukė ne vieno žmogaus plunksnos, tačiau jo nuopelnai lietuvių matematiniam švietimui paprastai lieka antrame plane. Dar būdamas Šiaulių gimnazijos ugdytinis, Petras Vileišis pasižymėjo neeiliniais matematiniais gabumais, kurie vėliau buvo tobulinami Peterburgo universitete. Petras Vileišis, slapyvardžiu Petras Nėris, yra pirmųjų matematikos vadovėlių lietuvių kalba autorius. 1886 m. Tilžėje išleista knyga "Keturi svarbiausiejie veikalai Aritmetikos", kurioje pirmą kartą bandoma kurti lietuviška matematikos terminija bei įžvelgiami aritmetikos metodikos suformavimo pirmieji daigai. 1900 m. išleista antroji knyga "Trumpa Geometrija" užpildė iki to laiko buvusią elementarių geometrijos žinių pateikimo spragą. Ši knyga padėjo diegti propedeutinį geometrijos dalyko kurso mokymą.Reikšminiai žodžiai: Petras Vileišis; Lietuviški vadovėliai; Matematikos vadovėliai; Lietuviai studentai Rusijos aukštosiose mokyklose.
ENPetras Vileišis – one of the most prominent and universal personalities of Lithuania of the end of the 19th – beginning of the 20th century and his engineering, cultural, social and patriotic activities attained attention from a lot of scholars, however, his merits to Lithuanian mathematics education have usually remained not sufficiently examined. Already being a student at Šiauliai gymnasium, Petras Vileišis displayed superior mathematical talent, which later was developed at the University of St. Petersburg. Petras Vileišis, a. k. a. Petras Nėris is the author of the first Lithuanian mathematics handbooks. The book “Keturi Svarbiausieji Veikalai Aritmetikos”, published in 1886 in Tilsit, manifested the first attempts to create the Lithuanian mathematical terminology and form the arithmetical methodology. The second book “Trumpa Geometrija”, issued in 1900, filled in the gap of provision of the elementary geometry knowledge. The book helped to develop the propaedeutical teaching of the geometry.