LTStraipsnyje nagrinėjami religiniai poleminiai tekstai, esantys rankraštyje P97, kuris saugomas Baltarusijos Respublikos Nacionalinės mokslų akademijos Centrinės mokslo bibliotekos fonduose. Šie tekstai - tai keturi atskiri kūriniai lenkų kalba, iš kurių buvo sudarytas rinkinys bendru pavadinimu "Iš kur atsirado stabai?". Jie neatsiejami nuo reikšmingų kultūrinių procesų, kurie vyko XVI-XVII a. ir atspindi šiam laikotarpiui būdingas religines diskusijas. Visų keturių kūrinių teksto ypatumai liudija jų daugiasluoksnę kilmę konfesiniu požiūriu. Tarp visų įtakų, kurias galima išskirti tekstuose, labiausiai pastebima antitrinitorių įtaka. Tačiau ji ryškiausia tik pirmame tekste, kalbant apie antrąjį ir trečiąjį tekstą, galima tik daryti prielaidą apie arijonų tarpininkavimą tarp pirminio šaltinio ir musulmono redaktoriaus. Ketvirtajame tekste nėra jokios antitrinitoriškos specifikos. Straipsnyje keliama hipotezė, kad visų keturių tekstų autorius yra musulmonas, o tekstai nėra paprasta skirtingos kilmės tekstų kompiliacija, bet atsirado iš esmės perdirbus pirminius šaltinius. Aptariamas rinkinys - tai reikšmingas šaltinis, kuris leidžia tyrinėti Abiejų Tautų Respublikos tarpkonfesinių santykių istoriją, taip pat Lietuvos totorių dvasinę kultūrą. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Totoriai; Antitrinitoriškoji polemika; Tatars; Antrinitar polemics.
ENThe article is devoted to the religious-polemical texts from the Tatar manuscript P97 from the Central Scientific Library of the National Academy of Sciences of the Republic of Belarus. These texts are four original works united into collection with the common title "From where the idols have come". The texts are strongly connected with the important cultural processes of the 16th-17th centuries and reflect a typical religious polemic of that time. The peculiarities of every of these four works reveal their multi-layer character from the point of view of religious origin. The anti-Trinitarian influence is the most noticeable among the different ones that can be found in these texts, especially in the first of them. Only the anti-Trinitarian mediation between the origin and the Muslim editor can be supposed in the second and third texts. The fourth text has not any specific anti-Trinitarian features. The Muslim authorship is suggested for all four works which are not a mere compilation of the different texts but a fundamental re-make of the original sources. This collection of the texts is an important source for the history of relations between different confessions in the Polish-Lithuanian Commonwealth and for the history of the spiritual culture of the Lithuanian Tatars. [From the publication]