LTNuolatinis pedagogų profesinis rengimas darosi vis svarbesnis veiksnys, lemiantis sėkmingą švietimo sistemos raidą. Profesinei pedagogo veiklai ypač reikia socialinės kompetencijos, kurios vienas iš svarbiausių komponentų yra empatija. Straipsnyje pristatomas tyrimas, kuriuo siekta atskleisti socialinio rengimo poveikį sporto pedagogų empatijai. Atlikto ugdomojo eksperimento turinį sudarė socialinės psichologijos pratybų seminarai (bendravimo kliūčių suvokimas, bendravimo taisyklių įsisąmoninimas ir efektyvaus klausymosi technikos suvokimas, grupės diskusijos valdymas) bei pedagogo etikos pratybų seminarai (pedagogo saviugdos pratybos, pedagoginių situacijų sprendimas). Taikyti trys ugdymo metodai (videotreniruotė, vaidmenų žaidimai, pedagoginių situacijų sprendimas), kuriais buvo ugdomi kognityvios, emocinės ir predikacinės empatijos įgūdžiai. Ugdomasis eksperimentas vykdytas su Lietuvos kūno kultūros akademijos (LKKA) studentais. Eksperimentinei grupei priskirti 136 Sporto edukologijos fakulteto studentai, o kontrolinei - to paties fakulteto Neakivaizdinių studijų centro 94 studentai. Prieš eksperimentą ir po jo buvo atlikta abiejų grupių apklausa, pasinaudojus empatijos tyrimo aprašu. Gautų rezultatų analizė atskleidė, kad po socialinio rengimo pusei eksperimentinės grupės tiriamųjų būdingas aukštas empatijos lygis. Palyginus eksperimentinės ir kontrolinės grupės tiriamųjų empatijos komponentų lygio vidurkį prieš eksperimentą ir po jo, nustatyta, kad labai pakilo eksperimentinės grupės kognityvaus ir emocinio empatijos komponentų lygis.Reikšminiai žodžiai: Empatija; Sporto pedagogai; Socialinis rengimas.
ENContinuous training of teachers is becoming an increasingly important factor which determines a successful development of education system. In particular, professional activity of educator needs social competence, where the empathy is one of the most important components. The article presents the study that sought to reveal the impact of social training on the empathy of sports educators. The educational content of experiment carried out consisted of seminars on social psychology practice (perception of communication barriers, awareness of communication rules and digestion of techniques for effective listening, management of discussion group) as well as seminars for educator on ethical practice (self-help exercises for educator, decisions on education situations). Three methods of education were applied (videotraining, role-playing games, decision on educational situations), where cognitive, emotional and predicate empathy skills were developed. Educational experiment carried out with the students from Lithuanian Academy of Physical Education (LKKA). 136 students from the Faculty of Sport Education were assigned to the experimental group and 94 students from the same faculty of the center of extramural studies – to audiorial. The survey of both groups was carried out before and after the experiment, by means of empathy records. Analysis of the results obtained showed that half of experimental group was characterized by a high level of empathy after the social training. Having compared the average of exploratory empathy components of experimental and control group before and after the experiment, it was determined that the level of cognitive and emotional empathy components in experimental group has significantly increased.