Trys filosofijos mokymo kryptys Lietuvos vidurinėje mokykloje

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Trys filosofijos mokymo kryptys Lietuvos vidurinėje mokykloje
Alternative Title:
Three models for philosophy teaching in Lithuania
In the Journal:
Acta paedagogica Vilnensia. 2004, t. 12, p. 156-163
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje analizuojama filosofijos metodo samprata ir jos sąsajos su mokyklinės filosofijos didaktikos metodais. Atskleidžiama, kaip filosofijos metodas, turintis aiškią, prognozuojamą užbaigą, šiuolaikinėje filosofijos didaktikoje išstumiamas kitų mokymo būdų (žaidimo, kelio metodų). Pastarųjų ypatumas yra tas, kad jie nesiejami su konkrečiais, iš anksto užsibrėžtais rezultatais, o pabrėžia paties proceso reikšmę. Mokyklinės filosofijos didaktikos metodai atliepia filosofijos metodus, jų sampratos kaitą. Todėl straipsnyje metodologiniu požiūriu analizuojamos Lietuvos filosofų parengtos filosofijos programos ir lyginami išleisti vadovėliai mokyklai. Išskiriamos trys Lietuvoje susiformavusios filosofijos mokymo kryptys, nurodant kiekvienos siūlomus mokymo būdus. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Filosofijos didaktika; Metodas; Lietuvos mokykla; Philosophy didactics; Method; School of Lithuania.

ENThis article deals with the analysis of contemporary way of teaching. Traditional concept of method in our days very often is replaced by others concepts: game, play, those arc using to signify the process without awareness results in advance. The main task of this article was to investigate the teaching situation in Lithuania: content of philosophy, the ways of teaching and methodology of textbooks. Some conclusions were formulated: there are three evident tendencies, judging from the organised seminars, publications and textbooks available. The first one is the teaching of philosophical traditions with text interpretation, suggested by J. Baranovą and R. Šerpytytė. The second one, by L. Dcgćsys, is based on critical thinking; and the third one, developed by T.Sodcika, focused on how to be authentic and behave accordingly. The first is backed up by hcrmcncutic and existential position, the second one - by pragmatic point of view and Sodcika's model is based on phenomcnologieal and dialogic view. The problem of teacher in this situation is defined as ambiquit, balancing between existed tradition and teacher's own position. [From the publication]

ISSN:
1392-5016; 1648-665X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17568
Updated:
2018-12-17 11:23:41
Metrics:
Views: 33    Downloads: 2
Export: