Kai kurie vyresniųjų mokinių gyvenimo mokykloje aspektai

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Kai kurie vyresniųjų mokinių gyvenimo mokykloje aspektai
Alternative Title:
Some aspects of a school life of elder teenagers
In the Journal:
Acta paedagogica Vilnensia. 2004, t. 12, p. 149-155
Subject Category:
Summary / Abstract:

LTGyvenimas mokyklose yra vienas iš svarbiausių asmens dvasinio ugdymo veiksnių, tačiau jis kaip visuminis reiškinys yra mažai tyrinėjamas. Be abejo, šiuos tyrimus apsunkina ir mokyklos gyvenimo, kaip tyrimo objekto, sudėtingumas, daugiabriauniškumas ir prieštaringumas. Straipsnyje siekiama apibūdinti vyresniųjų moksleivių patiriamas emocines būsenas kaip atitinkamas gyvenimo mokykloje dimensijas, taip pat atskleisti šių dimensijų ir tiriamųjų dvasinių vertybių internalizacijos, kaip dvasingumo pagrindo, ryšį. Atlikto tyrimo pagalba siekiama atskleisti mokyklos gyvenimo kaip integralaus ugdymo veiksnio įtaką vyresniųjų moksleivių dvasingumo raidai. Tyrime dalyvavo 477 jaunuoliai, besimokantys bendrojo lavinimo mokyklose ir gimnazijose. Atlikta gautų duomenų analizė leidžia teigti, kad dauguma vyresniųjų mokinių gerai jaučiasi savo klasėje, yra laimingi. Tačiau nemažai vyresniųjų mokinių vis dėlto ilgisi humaniškesnių tarpusavio santykių, o kai kurie pasigenda ir palankesnio požiūrio į veiklą, bendravimą bei elgesį. Be to, daugumos mokinių yra padidėjusi artimųjų lūkesčių baimė, mažiau kaip pusės - saviraiškos baimė ir jie jaučia bendrą nerimą, apie trečdaliui būdinga žinių tikrinimo baimė. Siekiant darnaus gyvenimo mokykloje svarbu ne tik pažinti mokinių vyraujančias emocines būsenas, bet ir domėtis jų genezės priežastimis ir rūpintis, kad mokinių išgyvenimai (teigiami ir neigiami) išlaikytų tam tikrą pusiausvyrą, kad bloga savijauta ir padidėjęs (ar net didelis) nerimas netaptų dominuojančiomis ilgalaikėmis emocinėmis būsenomis, galinčiomis trikdyti individo dvasinę saviraidą.Reikšminiai žodžiai: Vyresnieji mokiniai; Gyvenimas mokykloje; Emocinės būsena; Elder pupils; School life; Emotional state.

ENFirst of all, the article reveals the importance of a school life as an integral factor of education in upbringing person's spirituality. Then the concept of a school life is given. Its is the activity and communication processes that take place in school community and arc closely with the needs, interests and experiences of members of the school community. Naming emotional states as the corresponding dimensions of a school life, the peculiarities of self-feeling and anxiety of elder pupils are characterized. A concrete data of the research reveals how these pupils usually feel in their class, whether they feel happy, what they lack and what causes their anxiety. The data shows that the causes of anxiety of pupils arc fear not to fulfil the expectations of their nearest relatives, self expression fear, fear in general and fear of the knowledge check. This data is pretty much the same according to the sex and the type of a school (whether the pupils study at a secondary school or at a gymnasium). [From the publication]

ISSN:
1392-5016; 1648-665X
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17567
Updated:
2018-12-17 11:23:41
Metrics:
Views: 14    Downloads: 2
Export: