LTŠiame straipsnyje siekiama nubrėžti pagrindines Lietuvos elektroninio meno kryptis ir įvardyti jas formuojančius menininkus bei aktyvistus, išskirti jų taikomas kūrybines strategijas ir pagrindinius naujos kartos artefaktų bruožus. Elektroninės medijos šalyje nuo pat jų išplitimo tapo naujos kartos menininkų refleksijų objektu ir raiškos bei eksperimentų priemone. Naujos medijos suteikė galimybes kurti simuliacinius institucinius modelius ir juos testuoti bei taikyti naujus bendradarbiavimo, bendravimo ir kūrimo metodus bei rekonstruoti naujas tapatybes ir „iš arčiau“ pažvelgti į visuomeninius elgsenos modelius. Lietuvos medijų menas yra heterogeniškas, apjungia linijines ir nelinijines medijas, audio ir vizualinę informaciją, tekstinius ir vaizdinius duomenis, egzistuoja on-line ir off-line patyrimo erdvėse. Būtent pastarasis medijų menas (dažniausiai pristatomas kaip vaizdo ir video instaliacijos) greitai įsitvirtino nacionalinio meno erdvėje, įgijo institucinį statusą. tuo tarpu tinklo menas, interaktyvios instaliacijos, CD-ROMai, multimedijų menas ar virtualios realybės projektai tapo neatskiriama jaunimo subkultūrų dalimi, savotišku ,,kontrakultūros“ reiškiniu. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Naujųjų medijų menas; Elektroninės medijos; New media art; Electronic media.
ENThis article aims to provide basic trends of electronic Lithuanian art and to name the artists and activists who form them, to highlight strategies of their creativity and main features of artifacts of new generation. Electronic media became the object of reflection and means of expression and experimentation for the artists of new generation from their spread in the country. New media enabled the development of simulative institutional models and their testing as well as introduction of new techniques for co-operation, communication and development, reconstruction of new identities and "closer" look at the models of social behavior. Art of Lithuanian media is heterogeneous, it combines linear and non-linear media, audio and visual information, text and image data, it is present within the space of on-line and off-line experience. Namely, the latter media art (usually presented as video installations) has quickly anchored in the space of national art, has acquired an institutional status. While net art, interactive installations, CD-ROMs, multimedia art and project on virtual reality have become an integral part of youth subcultures, sort of the phenomenon of "contra-culture".