LTSiekiant laiku užkirsti kelią hiperaktyvių vaikų mokymosi sunkumams, socialinio elgesio progresavimui, ypač svarbu tinkamai parinkti korekcijos metodus. Iki šiol ugdymo moksle ir praktikoje skiriama nepakankamai dėmesio integruojant pasakų metodus į psichopedagoginę diagnostiką ir korekciją. Tuo tikslu atlikta kalbinės ir socialinės kompetencijos kiekybinė ir kokybinė vaikų sukurtų pasakų lyginamoji analizė tarp vaikų, turinčių aktyvumo ir dėmesio sutrikimą, bei jo neturinčių. Tyrimo rezultatai parodė, kad vaikų, turinčių aktyvumo ir dėmesio sutrikimą, sukurtoms pasakoms būdinga menkesnė emocine pusiausvyra, socialinė patirtis bei sintaksinė sandara. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Aktyvumo ir dėmesio sutrikimas (AD/HD); Pasakų metodai; Socialinės kompetencijos; Komunikavimo kompetencijos; Attention deficit hyperactivity disorder (AD/HD); Fairy tales; Social competency; Communicative competency.
ENThis article analyses possible socioeducational problems of children with AD/HD. In order to avoid learning difficulties, progression of social behaviour special attention should be paid to correct choice of suitable correction methods not only during classes but also in additional education. In educational science and practice up to now little attention has been paid to integration of storytelling methods into psychoeducational diagnostics and correction. For this purpose qualitative and quantitative comparative analysis of children' created stories for communicative and social competences was carried out between children with and without AD/HD. The results of the research showed that fairy tales created by children with AD/HD usually have lesser emotional balance, social experience and sintactic structure. [From the publication]