LTMokyklos ugdymo sistema nepajėgi viena spręsti iškritimo iš nuoseklaus mokymo, lankomumo, mokymosi motyvacijos ir kitų bėdų, ypač užimtumo, integracijos ir atskirties problemų. Straipsnyje nagrinėjamos pagrindinės jaunimo mokyklų socialinių pedagogų veiklos kryptys, aptariamos jų profesinės ir asmenybinės savybės, remiantis pedagogų ir moksleivių požiūriais. Jaunimo mokyklų socialinių pedagogų ir jų veiklos analizės klausimais dar nėra plačiai diskutuojama. Straipsnyje ir siekiama atskleisti jaunimo mokyklų pedagogų ir ugdytinių požiūrį į socialinio pedagogo asmenybę, jo veiklą. Apklausai pasirinkta kiekybinė tyrimo prieiga, naudojant anketą. Respondentų grupė sudaryta patogiuoju tiriamųjų imties sudarymo būdu, joje dalyvavo 74 pedagogai ir 197 moksleiviai iš devynių jaunimo mokyklų. Tyrimo rezultatai leidžia teigti, kad socialinio pedagogo veikla jaunimo mokyklose yra reikalinga ir pasiteisina, ji gana įvairi: darbas su vaikų ir jaunuolių grupėmis, individualus darbas su to reikalaujančiais ugdytiniais, bendradarbiavimas su tėvais, vaikų ir jaunimo organizacijomis, sprendžiant aktualias jaunimo mokyklos problemas - nesėkmingo mokymosi, mokymosi motyvacijos, lankomumo, kt.Reikšminiai žodžiai: Socialinis pedagogas; Socialinis ugdymas; Jaunimo mokykla; Social pedagogue; Social education; youth school.
ENEducational school's system is not capable to solve difficulties of drop out of integrated teaching, attendance, learning motivation and etc. alone; moreover, it is not capable to cope with the consequences: problems of business, integration and divide. The paper analyses main fields of activities of youth school social pedagogues, presents professional and personal features of these professionals, according to point of view of pedagogues and pupils. Issues of analysis of youth school social pedagogues as well as their activities are not widely discussed. The paper presents the aim of a social research - to reveal attitude of youth school pedagogues and pupils towards personality and activities of a social pedagogue. Quantitative research approach was chosen for the survey and a questionnaire was applied (a compiler prof. B. Bitinas). The group of respondents was formed by the suitable way of formation of sample of persons investigated; 74 pedagogues and 197 pupils from nine youth schools took part. The research results allow us stating that activities of a social pedagogue at youth schools are needed and self proving, covering a wide space: work with groups of children and youth, individual work with pupils demanding it, collaboration with parents, children and youth organisations while solving the following relevant problems of youth school: unsuccessful learning, learning motivation, attendance, problematic behaviour. [From the publication]