LTStraipsnyje analizuojama statistinių gebėjimų ugdymo raiška Lietuvos ir užsienio šalių ugdymo turinyje: apibūdinamas Lietuvos pradinės mokyklos ugdymo turinys statistinių gebėjimų statistinių gebėjimų ugdymo aspektu nuo XX a. pradžios iki šių dienų, apžvelgiami užsienio šalių pradinės mokyklos ugdymo turinį reglamentuojantys dokumentai statistinių gebėjimų ugdymo aspektu. Atskleidžiant statistinių gebėjimų ugdymo raišką Lietuvos ir užsienio pradinės mokyklos ugdymo turinyje buvo taikoma turinio analizė, kurią taikant išanalizuoti dokumentai, reglamentuojantys Lietuvos ir 40-ties užsienio šalių pradinės mokyklos ugdymo turinį, bei tarptautinio tyrimo (TIMSS) duomenys. Atlikta turinio analizė atskleidė, kad Lietuvos pradinės mokyklos ugdymo turinyje statistiniai gebėjimai ugdomi atsižvelgiant į tai, koks buvo požiūris į matematiką: kai buvo siekiama matematikos mokyti formaliai, tuomet ugdymo turinyje statistikos elementų buvo atsisakoma. Kai buvo pereinama prie gyvenimiško požiūrio į matematiką, ugdymo turinys pasipildydavo statistikos ir tikimybių elementais. Užsienio šalių pradinės mokyklos ugdymo programose statistinių gebėjimų ugdymui yra skiriamas nemažas dėmesys. Išanalizavus statistinių gebėjimų raišką Lietuvos ir užsienio šalių pradinės mokyklos ugdymo turinyje, galima teigti, kad Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklose Bendrosiose programose yra teorinių prielaidų pagrįstai peržiūrėti ugdymo turinį statistikos ir tikimybių teorijos elementų mokymo aspektu. Būtina atkreipti dėmesį į tai, kad pradinių klasių ugdymo turinys turi būti nacionalinės kultūrinės erdvės komponentas, funkcionuojantis paritetiniais pagrindais su matematiniu komponentu.Reikšminiai žodžiai: Statistical skills; Elements of statistics; Content of education; Statistiniai gebėjimai; Statistikos elementai; Ugdymo turinys.
ENAlong with the development of science and technology, perfection of production, skills of critical thinking, problem solving, decision making and formation of one's own opinion become of great importance. Main goals of school are to teach pupils to investigate individually, to teach them to think and apply their knowledge in practice, to educate personality on the ground of knowledge about child's psychical development. [...] The aim is to analyse expression of education of statistical skills through the content of education in Lithuania and foreign countries. [...] In order to reveal expression of education of statistical skills through the content of primary school education in Lithuania we applied the content analysis, which enabled us to analyse documents that regulate the content of primary school education in Lithuania and 40 foreign countries. While analysing the results of the research we present expression of statistical skills in the content of primary school education in different periods in Lithuania from the beginning of the 20th century till present time. In summary we may state that the aims of education of statistical skills and functions are widely reflected in the content of education in foreign countries, while in Lithuanian General Programmes for Comprehensive Schools we find theoretical presuppositions for grounded endeavour at aims for teaching elements of statistics and probability theory and institution of the content of education of statistical skills, according to the peculiarities of pupils' age. [From the publication]