Lietuvių kalbos užduočių nepriklausomo vertinimo galimybės

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Lietuvių kalbos užduočių nepriklausomo vertinimo galimybės
Alternative Title:
Possibilities of independent evaluation of examination tasks of the lithuanian language
In the Journal:
Pedagogika [Pedagogy]. 2007, 86, p. 128-134
Summary / Abstract:

LTRealizuojant ugdymo turinį, didelis dėmesys skiriamas vertinimui. Tiek ugdymo proceso, tiek egzaminų metu iškyla vertinimo objektyvumo problema. Egzamino metu itin svarbu susitarti dėl vienodo vertinimo, t.y. vertintojai turi griežtai laikytis sutartų vertinimo normų. Vertinant lietuvių kalbos užduotis susiduriama su dvejopo pobūdžio susitarimais: dalis užduočių vertinamos pagal pakankamai formalius kriterijus, kurių nesunku laikytis, todėl dėl vertinimo objektyvumo neturėtų kilti problemų (toks yra gramatikos užduočių vertinimas). Teksto suvokimo ir teksto kūrimo užduočių vertinimas visada yra šiek tiek subjektyvus: ne visada įmanoma tiksliai aprašyti vertinimo kriterijus, be to, įtaką daro ir kiekvieno vertintojo požiūris. Straipsnyje analizuojama, ar vertinant gimtosios lietuvių kalbos teksto suvokimo ir teksto rašymo darbus galimi du nepriklausomi vertinimai. Tyrimo objektas -500 mokinių darbų pirmojo ir antrojo vertinimo analizė. Tyrimo hipotezė -manoma, kad nepriklausomas vertinimas galimas vertinant teksto suvokimo užduotį ir teksto kūrimo užduotį pagal teksto struktūros ir raštingumo kriterijus. Tyrimo metodai -analitinis aprašomasis, statistinė duomenų analizė. Rezultatų analizė leidžia teigti, kad lietuvių kalbos teksto suvokimo ir teksto kūrimo užduočių nepriklausomas vertinimas egzamino metu kol kas negalimas. Mažesni neatitikimai vertinant teksto suvokimo užduotį, nes šio tipo užduotis yra įprastesnė. Vertinant teksto kūrimo užduotį, neatitikimai tarp pirmojo ir antrojo vertintojo yra dideli, neišvengiama subjektyvumo. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Nepriklausomas vertinimas; Teksto suvokimas; Teksto kūrimas; Reprodukavimo ir produkavimo gebėjimai; Independant evaluation; Perception of text; Text creation; Capasity of reproductions and production.

ENDuring the realization of curriculum, great attention should be given to the evaluation. There is a problem of objective evaluation both during the educational process and examinations. During the exam, it is important to agree on uniform evaluation, i.e., the estimators must strictly observe agreed standards of evaluation. While evaluating the tasks of Lithuanian language, agreements of dual types have been faced: part of the tasks is evaluated according to adequately formal criteria which are easy to follow, and, as a result, there should not be any problems related to the objectivity of evaluation (such is the evaluation of grammatical task). The evaluation of text comprehension and text development tasks is always a bit subjective: it is not always possible to describe evaluation criteria accurately; in addition, this is influenced by the attitude of each evaluator. The article examines whether the use of two independent evaluations during the evaluation of text comprehension in native Lithuanian language and text-writing activities is possible. The object of study –analysis on the first and second evaluation of tasks by 500 students. The study hypothesis: it is thought that evaluation of text comprehension task and the task of text development independently according to the text structure and literacy criteria is possible. Study methods - analytical descriptive, statistical analysis of data. Analysis of the results suggests that independent evaluation of tasks on Lithuanian language text comprehension and text development during the exam is not yet available. Smaller discrepancies in the evaluation of text comprehension task because this type of task is more common. While evaluating the task on text development, inconsistencies between the first and second estimator are large, subjectivity is unavoidable.

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17382
Updated:
2018-12-17 12:03:44
Metrics:
Views: 34    Downloads: 6
Export: