The Peculiarities of socioeducational activities in grammar schools (gymnasia) and secondary schools

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Anglų kalba / English
Title:
The Peculiarities of socioeducational activities in grammar schools (gymnasia) and secondary schools
Alternative Title:
Socioedukacinės veiklos ypatumai gimnazijose ir bendrojo lavinimo mokyklose
In the Journal:
Tiltai [Bridges] [Brücken]. 2007, Nr. 1 (38), p. 137-150
Summary / Abstract:

LTStraipsnyje nagrinėjama socialinių pedagogų veikla, akcentuojama jos svarba visuomenės švietimo plėtrai. [...] Nagrinėjamas vidurinių mokyklų ir gimnazijų vadovų požiūris į socialinių pedagogų veiklą. Tyrime dalyvavo 100 gimnazijų ir vidurinių mokyklų (kuriose dirba socialiniai pedagogai) vadovų. 45% respondentų - iš Kauno miesto ir rajono, 55% - iš Šiaulių miesto ir rajono. [...] Atliktas tyrimas leidžia įžvelgti keletą bendresnių ir konkretesnių apibendrinimų. [...] Akivaizdu, kad šiuolaikinėje mūsų šalies švietimo sistemoje svarbi bendrojo ugdymo dalis yra socialinis ugdymas ir profesionalus šio proceso organizuotojas - socialinis pedagogas. [...] Teigiamai vertinamas šių profesionalų teorinis ir praktinis pasirengimas, nustatytas pedagogo darbo stažo ir veiklos vertinimo pokytis [...] Palankūs įvertinimai tokių socialinių pedagogų veiklos sričių, kaip pagalbos teikimas tėvams, bendradarbiavimas su klasių auklėtojais, kitomis institucijomis, darbas su probleminių šeimų, specialių reikmių ir elgesio problemų turinčiais vaikais, rodo gana didelį socialinio pedagogo šių sričių veiklos veiksmingumą. Ryškėja ir tai, kad socialinio pedagogo veikla nukreipta ne tik į socialinių paslaugų teikimą, bet ir į pačių ugdytinių aktyvinimą, jų socialinį dalyvavimą, įgaliojimą. Socialinis pedagogas nebėra vienintelis ir nepakeičiamas sprendimų priėmėjas, jis tampa konsultantu, partneriu, problemų sprendimo bendraautoriumi. Taigi šių profesionalų veikla vadovų turėtų būti lanksčiai kontroliuojama, jam turėtų būti suteikta daugiau laisvės, numatant socialinio ugdymo turinį, metodus, taip pat galimybė realiai dalyvauti mokyklos valdyme. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Socialinis pedagogas; Socialinio pedagogo veikla mokykloje; Socioedukacinė veikla; Gimnazija; Social pedagogue; Activity of social pedagogue; Socio-educational activity.

ENThe article analyses social pedagogues' activity and its significance to the development of the society's education. The country's not easy political, economic situation, and social tensions require effective process of social education, so that the gap between the vision of the education strategy and social reality is reduced. The issues of social pedagogue's activity effectiveness are not widely discussed; there is a shortage of such type surveys too, though a decade has already passed since establishing the social pedagogue's position in educational and training institutions. The article brings to light the aspects of increasing effectiveness of the social pedagogue's activity, presents a social survey, disclosing the peculiarities of these pedagogues' activities (in the context of managers of secondary schools and gymnasia), as well as survey analysis and conclusions. [From the publication]

ISSN:
1392-3137; 2351-6569
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17349
Updated:
2018-12-17 12:03:34
Metrics:
Views: 23
Export: