LTSparti Lietuvos kaimo turizmo plėtra vyksta dėl keleto priežasčių: palanki šiam verslui įstatyminė bazė, gyvybingos svetingumo pramonės tradicijos, gausūs Lietuvos turizmo ištekliai, svarbus turizmo subjektų vaidmuo. Straipsnio tikslas yra palyginti Vakarų Lietuvos kaimo turizmo paslaugų teikėjų 12 sociodemografines ir socioekonomines charakteristikas 2001 ir 2005–2006 m. 2005–2006 m. atliktas tyrimas dar kartą patvirtino prielaidą, kad kiekybinių metodų taikymas kaimo turizmo paslaugų teikėjų analizei yra gana ribotas dėl nedidelio šios kategorijos žmonių skaičiaus. Išsami kai kurių klausimų (šeimos nariai, vadovaujantys verslui ir kt.) statistinė analizė dėl didelio duomenų išsibarstymo ir atsakymų trūkumo apskritai negalima. Sparčiausiai verslas plėtotas Klaipėdos apskrities Klaipėdos ir Kretingos rajonuose, mažiau pokyčių yra Telšių apskrityje. Klaipėdos apskrities situacija artimesnė bendroms Lietuvos kaimo turizmo verslo plėtros tendencijoms. Didžiausi pastebėti šių kaimo turizmo paslaugų teikėjų sociodemografinių charakteristikų skirtumai: amžiaus, gyvenamosios teritorijos administracinio statuso, gyvenimo trukmės kaimo turizmo sodyboje ir socioekonominių-finansinių šaltinių aspektais. Nepastebėta lyčių, išsilavinimo, šeimos/samdomo verslo, kito pagrindinio užsiėmimo, žemės nuosavybės įgijimo būdo, ūkio dydžio charakteristikų pokyčių. Europos Sąjungos lėšos neturėjo tiesioginės įtakos Vakarų Lietuvos kaimo turizmo plėtrai.Reikšminiai žodžiai: Kaimo turizmas; Motyvacija; Pajamos; Sociodemografinės charakteristikos; Income; Motivation; Rural tourism; Sociodemographical characterisctics.
ENThe article is designated to the comparison of the charakteristics of West Lithuania rural tourism services providers in 2001 and 2005-2006. The comparative analysis method was used to determine stability and changes of characteristics, that are approached as preconditions for the growth of rural tourism service providers' competence and rural tourism services' quality in rural tourism transition from amateur to professional business. In the article are highlighted main directions of rural tourism providers research problematics presented in foreign research literature. The main part of the article is devoted to the analysis and evaluation of the changes of 12 sociodemographic and socioeconomic characteristics. [text from author]