LTNaujos žinių visuomenės formavimasis reikalauja visos švietimo sistemos reikšmingų pokyčių. Pedagogas šioje sistemoje yra svarbiausias dalyvis, todėl jo profesinės kompetencijos raida yra būtina besikeičiančios visuomenės kontekste. Tobulėjant mokslui ir sparčiai plėtojantis naujausioms technologijoms, greitai kinta žmogaus atliekamas darbas, jis reikalauja vis daugiau naujų žinių ir kompetencijos. Gausėja žmonių, kuriems, neatsižvelgiant į jų amžių, lytį, išsilavinimo lygį, profesinę patirtų, atsiranda poreikis nuolat save ugdyti ir tobulinti, t. y. užsiimti saviugda. Šiame darbe analizuojami pradedančių dirbti ikimokyklinio ugdymo pedagogų ir studentų praktikantų saviugdos ypatumai. Atskleidžiama respondentų saviugdos samprata, tikslai, metodai bei motyvai. Karjera yra visa žmogaus gyvenimą besitęsiantis procesas, kuris reikalauja profesinio, asmeninio tobulėjimo, visuomeninių ir individualių poreikių atitikimo. Šiuolaikiniame kintančiame pasaulyje asmuo turi gebėti efektyviai planuoti, organizuoti, vadovauti ir kontroliuoti savo karjerą. Susumavus atlikto tyrimo duomenis, galima teigti, kad didžioji dauguma respondentų geba numatyti savo profesinės veiklos bei asmeninę perspektyvą. Pradedantys dirbti pedagogai ir studentai praktikantai skiria reikiamų dėmesį savo profesiniam tobulėjimui, jie geba numatyti ir realizuoti savo karjeros projektų. [Iš leidinio]Reikšminiai žodžiai: Saviugda; Pradedantis dirbti ikimokyklinio ugdymo pedagogas; Studentas praktikantas; Karjera; Pedagogical competence; Methods; Pedagogical self-education career.
ENThe formation of new media society demands significant changes in the whole educational system. A teacher is the most important participant in this system. So, the development of his/her professional competence is essential in the context of volatile society. In the world of the progressing science and developing technologies the role of the work performed by man changes, which demands more and more knowledge and competence. The number of people striving for self-training is constantly increasing. This paper analyzes self-training peculiarities of young teachers and students, their abilities of learning from their experience. Self-training is a conscious self-controlled process of perception directed towards the improvement of personal intellectual, moral and professional abilities. Career is a lifelong process which demands professional and personal development as well as the accordance with social and individual needs. In the changeable modern world a person should be able to plan, organize, manage and control his/her career effectively. In conclusion, we can state that most of the respondents are able to foresee the prospects of their professional and personal activity. Young teachers and students pay appropriate attention to their professional and personal improvement. They can plan and implement their careers' projects. [From the publication]