Pedagogų karjeros pokyčiai socialinių transformacijų kontekste

Direct Link:
Collection:
Mokslo publikacijos / Scientific publications
Document Type:
Straipsnis / Article
Language:
Lietuvių kalba / Lithuanian
Title:
Pedagogų karjeros pokyčiai socialinių transformacijų kontekste
Alternative Title:
Shifts in the teachers' career in the context of social transformations
In the Journal:
Pedagogika. 2007, 86, p. 30-35
Summary / Abstract:

LTPedagogai, dirbdami kaitos sąlygomis, susiduria su tokiais pat pokyčiais ir išbandymais, kaip ir bet kuria kita veikla užsiimantys žmonės. Lietuvoje pastebimos pedagogų karjeros pokyčių tendencijos leidžia teigti, kad vis labiau ryškėja jų susirūpinimas savo profesinio tobulėjimo galimybėmis, augimu, lyderiavimu, saviraiška. Vis daugiau pedagogų supranta, kad gali tekti keisti ne tik darbo vietą, bet ir specialybę ar specializaciją. Tyrimu siekta išanalizuoti pedagogų karjeros pokyčių tendencijas veikiant socialinėms transformacijoms. Apklausoje dalyvavo 306 Šiaulių miesto ugdymo institucijų pedagogai. Analizė atskleidė, kad mokytojams kyla nauji reikalavimai: kūrybiškumo, pasirengimo kaitai, užsienio kalbų mokėjimo, informacinių technologijų išmanymo, mobilumo, mokymosi visą gyvenimą, patirties įgijimo užsienio šalyse. Kaita skatina mokytojus tapti lankstesnius, keisti specializacijos profilį. Šiandienos pedagogui reikalingos vadybinės, ekonominės žinios, svarbios tampa bendrosios kompetencijos: komunikacinė, informacinė, komandinio darbo, problemų identifikavimo ir sprendimo, planavimo, tyrimo, projektų rengimo ir kitos, kurias galima panaudoti įvairialypėje pedagoginėje veikloje. Nustatyta, kad pedagoginis darbo stažas nėra lemiamas veiksnys mokytojų karjeros modernėjimo procese. Straipsnyje taip pat analizuojamos mokytojų bendradarbiavimo su kolegomis ir kvalifikacinės kategorijos, amžiaus ir užsienio kalbų mokėjimo bei kt. kintamųjų sąsajos.Reikšminiai žodžiai: Pedagogų karjera; Karjeros pokyčiai; Educators's career; Career changes.

EN[...] Nowadays the teacher working in the changing world undergoes the same shifts and meets the same challenges as any other occupation; [...] Analyzing the teachers' views on the factors determining the success of the career, the following characteristic changes of the success emerged: thorough personal development, self realization, successful life and opportunity to express their creativity. Reviewing the results of the search we can influence of the shifts in the educational system on the teachers' career. The changes promote the teachers' flexibility, innovation; enhance the adaptability to and observation of the environment. The changes of the career envisage new functions of the teacher, such as: supervisor of the changes, moderator, researcher, conveyer of the information, manager, social educator, leader and etc. Only an integral personality with social, pedagogical and professional competence can carry out these new duties. In Lithuania the tendencies of the changes of the teachers' career led to the conclusion that teachers today are interested in the possibilities of their professional development, leadership and self-expression. More and more teachers understand that, if necessary, they can be made to change not only the working place and speciality but the profession, too. The teachers are to shift the profile of their specialization. They are able to deal with the issues of reconstruction, management, syllabus ant the assessment of schoolchildren's achievements. [From the publication]

ISSN:
1392-0340; 2029-0551
Related Publications:
Permalink:
https://www.lituanistika.lt/content/17340
Updated:
2018-12-17 12:03:32
Metrics:
Views: 57    Downloads: 15
Export: