LTStraipsnio tikslas - nustatyti Lietuvos kolegijų studentų verslumo savybes. Siekiant šio tikslo buvo pasitelktas polinkio į verslumą nustatymo būdas - GET testas. Testas matuoja polinkį į verslumą įvertindamas penkias verslumo savybes: pasiekimų poreikį, poreikį būti nepriklausomam, kūrybingumą, pamatuotą riziką, vidinę padėties kontrolę. Nustatyta, kad studentai turi žemesnius verslumo įvertinimo balus nei tie, kurie buvo nustatyti Caird (1999) tirtose užimtumo grupėse: verslo įmonių vadovų, mokytojų, auklių, valstybės tarnautojų, lektorių ir praktikų vadovų, išskyrus biuro specialybę studijavusių studentų. Analizuojant konkrečias verslumo savybes matyti, kad studentams būdingas vidutinis pasiekimų poreikis. Autonomijos poreikis yra tik šiek tiek didesnis nei žemas. Studentams būdingas vidutinis polinkis į kūrybingumą: jie galbūt norėtų išbandyti nesudėtingai įdiegiamas ir jų gyvenimo būdui pritaikytas verslumo idėjas, kurios paskatintų judėjimą pirmyn. Nustatytas vidutinis polinkio į pamatuotą riziką lygis aiškinamas tuo, kad studentams geriau bandyti ne tokias rizikingas idėjas, galbūt net rinktis tokias situacijas, kai partneris prisiima riziką. Vidinė padėties kontrolė taip pat yra vidutinio lygio. Nustatytas statistiškai reikšmingas skirtumas tarp ketinančių pradėti savo verslą studentų ir to neplanuojančių, bei verslumo tendencijos, kūrybingumo ir pamatuotos rizikos. Studentai, kurie yra linkę į verslumą, turi aukštesnę verslumo tendenciją, pamatuotą riziką ir kūrybingumą palyginti su tais, kurie nelinkę į verslumą. Palyginti vyrų ir moterų ketinimai pradėti savo verslą. Galima teigti, kad vyrai daugiau linkę pradėti savo verslą, nei moterys.
ENThe aim of the article is to determine entrepreneurial characteristics of Lithuanian college students. To achieve this aim, GET test – the method for determination of tendency to entrepreneurship – has been invoked. The test measures the tendency to the entrepreneurship through the evaluation of five characteristics of entrepreneurship: the need for achievement, need for autonomy, creativity, a reasonable risk and internal control of situation. It was found that students have a lower entrepreneurial assessment scores than those who were identified within the employment groups studied by Caird (1999): business leaders, teachers, nannies, civil servants, lecturers and practice managers, except for the students who studied for office specialty. The analysis of specific entrepreneurial characteristics showed that the need for average achievements for the students is appropriate. The need for autonomy is slightly higher than low. Students are subject to an average creativity: they would probably like to try the entrepreneurial ideas which are easily installed and adapted to their lifestyle and which would encourage their movement forward. The established average propensity to a reasonable level of risk is explained ipso facto - that it is better for students to try less risky ideas, perhaps, even to choose the situations where the partner takes the risk. The internal position control is also of a moderate level. A statistically significant difference between the students intending to start their own business and the ones who do not plan has been determined, and tendencies in entrepreneurship, creativity and integrity risk. The students who are inclined towards entrepreneurship have got a higher tendency of entrepreneurship, a reasonable risk and creativity compared to those who are not inclined to entrepreneurship. Men's and women's intentions to start their own business have been compared. It can be argued that men are more likely to start their own bus.